چند ساعت درس بخوانم ؟ مدیریت زمان رتبه های برتر

چند ساعت درس بخوانم ؟ مدیریت زمان رتبه های برتر

 پیش از اینکه به سراغ زمان مطالعه رتبه های برتر کنکور بروید و آه بکشید سعی کنید خودتان را محک بزنید! یعنی چه؟ یعنی ببینید در این فصل از سال، مثلا بهار، چقدر می توانید در روز وقت مفید برای درس بگذارید و چه زمان هایی را دوست دارید! خودتان را در یک مسیر راحت و مطمئن قرار دهید.


 

احتمالاً شما هم فکر می کنید رتبه های برتر کنکور شبانه روز درس می خوانند و یا آنقدر باهوش هستند که اصلاً نیازی به درس خواندن ندارند. این تصور که هرچه بیشتر وقت بگذاریم و خودمان را در درس غرق کنیم پس نتیجه بهتری میگیریم از پایه اشتباه است! در انتهای مقاله به شما خواهیم گفت که رتبه های تک رقمی و دو رقمی چند ساعت در روز درس می خواندند اما قبل آن دوست داریم از یک سری رمز و راز مطالعه برای کنکور صحبت کنیم.


 

مقایسه ممنوع!


 

این که بگوییم روزی 7 ساعت درس بخواهید یا 15 ساعت، عملاً بی معنی و غیر حرفه ای است! بگذارید با شما روراست باشیم، در دنیای کنکور، هرکس نسخه خود را دارد. کسی که در طول شب درس را متوجه می شود به اندازه فردی که در طول روز درس می خواند به یک اندازه قابل ارزیابی است پس هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که شما چقدر درس بخوانید تا چه نتیجه ای بگیرید! رتبه های برتر کنکور افراد عجیب و غریبی نیستند.

باید اول از هر چیز خودتان را بشناسید و خودتان را با خودتان مقایسه کنید! یعنی چه؟ یعنی ببینید اصلاً چقدر حال و حوصله درس خواندن دارید. هیچ اهمیتی ندارد که دوست شما امروزه روزی 8 ساعت درس خوانده است اما شما 5 ساعت!

برنامه ریزی برای زمان مطالعه کنکور باید خفن باشد! خفن بودن رمز و رازی دارد که آموزشگاه ما توانسته به واسطه همین رمز و راز رتبه های برتر خود را به اسم خود به ثبت برساند.

 

 

خودت را محک بزن


 

قبل از اینکه به سراغ زمان مطالعه رتبه های برتر کنکور بروید و آه بکشید سعی کنید خودتان را محک بزنید! یعنی چه؟ یعنی ببینید در این فصل از سال، مثلا بهار، چقدر می توانید در روز وقت مفید برای درس بگذارید و چه زمان هایی را دوست دارید! صبح زود یا عصر؟ بله ما هم می دانید آدم باید سحرخیز باشد تا کامروا شود اما به زور و اجبار که نمی شود! همه این موارد را محک بزنید. یک هفته ای به محک زدن خود بپردازید، یک روز صبح درس بخوانید یک روز عصر، یک بار هم شب را انتخاب کنید هر جا حس و حال شما بهتر بود همانجا موفق می شوید!

 

 

برنامه ریزی منطقی یا رویایی؟


 

امروز نمی خوانم اما فردا 18 ساعت می خوانم! اصلاً کدام کامپیوتر در دنیا 18 ساعت کار بی وقفه در روز را می پذیرد تا ذهن ظریف شما بپذیرد. دست از حرف های عجیب و غریب بردارید و اجازه دهید مغز بداند که قرار است چه کند.

پس منطقی فکر کنید! در ابتدا دروس را لیست کنید و اهمیت هر یک را مشخص کنید در این راستا متوجه می شوید که برای هر درس باید چقدر وقت گذاشته شود اما سوالی که مطرح است اینکه رتبه های برتر کنکور برای درس زیست در رشته تجربی حتماً بیشتر وقت می گذارند؟ لزوماً خیر اما عموماً بله! اگر میانه شما با زیست خوب نیست شیمی و ریاضی موارد خوبی هستند.

 

 

https://parsamoozan.com/userfiles/5c1ee11f.png
 

 

ریش و قیچی دست خودتان است!


 

می خواهیم به قولمان عمل کنیم و زمان مطالعه مفید رتبه های برتر کنکور را با شما در میان بگذاریم اما باز هم این نصیحت را از ما قبول کنید که هیچ قانون عجیب و غریبی در این زمینه وجود ندارد که بخواهید آن را دنبال کنید.

رتبه 3 کنکور تجربی سال 99 معتقد است که روزی 7 ساعت درس خوانده و الباقی را خوابیده! به همین سادگی! در خصوص رتبه 8 کنکور تجربی روزی 12 ساعت مطالعه در روز اعلام شده است. پس هرکس نسخه خود را دارد.

رتبه های تک رقمی کنکور معمولاً بیش از 6 ساعت در روز مطالعه مفید دارند. امیدواریم تعریف شما از مطالعه مفید درست باشد!

اینکه بخواهیم کتاب را باز کنید و همزمان در صفحه اینستاگرام نیز دور بزنید، پیشنهاد ما به شما این است که کتاب را ببندید و در همان فضای اینستاگرام دور بزنید به این صورت حداقل از یک سمت ضرر کرده اید!

این که میگوییم زمان مطالعه مفید رتبه های برتر کنکور یعنی اینکه آنها در طول ساعت های مطالعه فقط و فقط به دروس فکر می کنند. فقط همین!

فردی با 40 ساعت مطالعه در در لیست رتبه های برتر کنکور قرار می گیرد و فردی با 60 ساعت مطالعه در هفته رتبه 4 رقمی می آورد!

 

https://parsamoozan.com/userfiles/617d21a2.png
 

برنامه مناسب خود را پیدا کنید حتی اگر خنده دار باشد!


 

ببینید هیچ اهمیتی ندارد که شما دوست دارید درست در زمان نهار درس بخوانید و یا نیمه شب را برای تست زنی انتخاب کنید. برنامه مناسب وقتی تنظیم شد خود به خود در مسیر رتبه های برتر کنکور قرار می گیرید. بازده مطالعه افراد با هم فرق دارد. برخی یک ساعت درس خوانده و یک ربع استراحت می کنند و برخی دو ساعت درس پیوسته می خوانند و یک ساعت استراحت می کنند.

 

فصل مشترک همه رتبه های برتر کنکور


 

گفتیم که زمان و زمان بندی متغیر است اما یک موضوع فصل مشترک رتبه های برتر کنکور است اینکه مطالعه پیوسته دارند. یک روز آره و یک روز نه هیچ فایده ای ندارد! معمولاً فضای مجازی و داستان های آن دردسرهای خاص خود را دارد و اغلب کسانی که رتبه های برتر کنکور هستند از این فضا به دور هستند.

آهستگی و پیوستگی مهمترین اصل در بین همه رتبه های برتر کنکور است این افراد دروس را گام به گام پیش می روند و این پیشرفت برایشان ارزشمند است. در دنیای امروز یادگیری دروس در قالب های پیشرفته باید به شکلی دنبال شود که اثر گذار باشد در غیر این صورت وقت تلف کردن است.

 

چطور زمان بندی کنیم؟


 

زمان بندی یک رویکرد تخصصی است و نیاز به مشاور دارد اگر از دسته افرادی هستید که باید برای ریاضیات بیشتر وقت بگذارید حتماً این کار را بکنید اما اگر ضعف شما در دروس عربی است پس باید بیشترین زبان شما به عربی اختصاص یابد!

 

 

 

با درس های سخت چه کنیم؟


 

یک دو دوتا چهارتای ساده است! شما یا می خواهید آنها را مطالعه کنید یا نمی خواهید! اگر نمی خواهید پس باید روی درس هایی که علاقه زیادی به آنها دارید دقت و تمرکز بیشتری داشته باشید و درصد خود را گسترش دهید اگر در این لیست قرار دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره های آموزشی است که نکات مهم و ضروری را با طرح درسی کاملاً عالی و تایید شده در اختیار شما قرار می دهد به این ترتیب مسیر تحصیل برای شما آزاد است و می توانید به بهترین نحو مسیر را طی کنید.

گام دوم است که یک سری روش های یادگیری آسان برای دروس سخت در نظر بگیرید تا از درصد آن دروس به کل محروم نشوید، به هر حال یک الی سه سوال برای هر درسی در کنکور آسان و یا حداقل متوسط است پس از کاه کوه نسازید!

https://parsamoozan.com/userfiles/51aed2a1.png
 

 

ماهی یک الی دو روز را در خلا بگذرانید!


 

بخدا که قرار نیست کنکور همه زندگی شما باشد دو روز در ماه بخوابید، گردش کنید، گیم کنید و به کل درس را فراموش کنید. دقت کنید که این روش سبب می شود مغز شما ریکاوری شود و برای روز آینده آماده باشد.

 

خوب بخوابید و خوب بخورید!


 

خواب و استراحت و تغذیه مهمترین اصلی برای ورود به لیست رتبه های برتر کنکور است پس خودتان را قربانی نکنید و احساس مظلومیت نداشته باشید به خودتان قدرت یادگیری دهید و اعتماد بیشتری ایجاد کنید. 

 

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد