روش مطالعه دروس محاسباتی کنکور

روش مطالعه دروس محاسباتی کنکور

معمولاً مطالعه دروس محاسباتی کنکور نیاز به نشانه گذاری دارد. یک سری نکات و ریزه کاری ها وجود دارد که اگر به دقت یاد بگیرید اثر بخش خواهد بود. سعی کنید این نگاه را به خوبی یاد بگیرید و شرایط را بسنجید. مثلاً برای دروسی که چند فرمولی هستند برای هر فرمول اسمی انتخاب کنید و روشی برای استدلال آن را در ذهن خود بسپارید.


 

می دانیم که سوالات کنکور شامل دو بخش محاسباتی و حفظی است! روشی که برای مطالعه دروس محاسباتی کنکور در نظر گرفته می شود به نسبت روش حفظی متفاوت است و باید حسابی حواسمان را جمع کنیم.

 
 

مرحله پیش نیاز برای مطالعه دروس محاسباتی کنکور


 

دقت کنید که دروس محاسباتی اغلب شامل یک سری مباحث پیش نیاز از قبل هستند و باید زمان کافی بگذارید تا مطالب پایه را یاد بگیرید در غیر این صورت اصلاً یادگیری مطالب جدید هیچ فایده ای نخواهد داشت. معمولاً زمانی که برای پیش نیاز می گذارید زیاد نیست پس سعی کنید مسیر یادگیری را به دقت را طی کنید.

 


 

کلاس درس را جدی بگیرید!


 

مطالعه دروس محاسباتی کنکور نیاز به یادگیری در کلاس درس دارد. بهتر است دقت بالایی در فراگیری در کلاس درس داشته باشید تا یادگیری مطالب به صورت کامل در کلاس صورت بگیرد و در منزل فقط نیاز به مرور باشد اگر بخواهید مطلبی را برای بار اول در خانه یاد بگیرید هم خسته می شوید و هم زمان زیادی از شما صرف می شود پس سعی کنید این موضوع را جدی بگیرید.

نت برداری از مطالب یکی از بهترین روش هایی است می توانید به کمک آن مطالعه دروس محاسباتی کنکور را قدرتمندتر از قبل در پیش بگیرید. به هر صورت نت برداری باید دقیق و درست صورت بگیرد تا نتیجه بخش باشد پس باید در ابتدا نت برداری بیاموزید.

معمولاً 3 الی 4 ساعت پس از آموزش، حافظه کوتاه مدت فعالیت زیادی دارد به این ترتیب توصیه می شود که پس از استراحت کوتاه، یادداشت های خود را مرور کنید به این ترتیب در حافظه شما ثبت می شود و برای مرور نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی نخواهید داشت.

تست های ابتدایی اغلب جنبه آموزشی دارند پس باید زمان را کنار بگذارید و تست ها را تحلیل کنید.

 

خلاصه نویسی بهترین روش!


 

در مسیر مطالعه دروس محاسباتی کنکور یکی از موضوعات فرمول ها هستند، به هر صورت شما در بحث استدلال باید بتوانید فرمول ها را در ذهن داشته باشید. بهتر است کارت های خلاصه داشته باشید و فرمول ها را روی کارت ها قید کنید به این ترتیب می توانید پیش از خواب، برنامه مطالعاتی مخصوصی داشته باشید و فرمول ها را در ذهن خود تحلیل کنید.


 

https://parsamoozan.com/userfiles/d06edb2b.png
 


 

تحلیل پاسخ نامه تشریحی!


 

معمولاً برای سوالات محاسباتی پاسخ های طولانی و تشریحی در پاسخ نامه وجود دارد که هر یک از این پاسخ نامه ها خود طرح درس هستند پس سعی کنید به دقت آنها را بررسی کنید و همه جزییات را به دقت یادداشت کنید. این توضیحات خود مسیر یادگیری دروس هستند و باید به دقت سنجیده شوند.

توضیحاتی که در پاسخ نامه وجود دارد در ابتدا عجیب و زیاد به نظر می رسد و با خود می گویید چطور ممکن است این همه تحلیل در یک دقیقه صورت بگیرد اما موضوع این است که وقتی مسیر را به خوبی بلد باشید میانبر زدن را یاد می گیرید و بسیاری از محاسبات  در ذهن شما صورت می گیرد.

 

منبع کمک آموزشی دوست شماست نه دشمن!


 

این تصور که فکر می کنید منابع کمک آموزشی شما را گول می زند اشتباه است! برای مطالعه دروس محاسباتی کنکور نیاز است که در کنار تست های تالیفی از منبع کمک آموزشی نیز استفاده کنید. منبعی که به شما کمک می کند بهترین نتیجه را بگیرید. منابع آموزشی که از سوی تیم ما عرضه می شود کاملاً استاندارد بوده و دانش آموز را برای تحلیل درست و مطالعه دروس محاسباتی کنکور آماده می سازد. بهتر است که منابع کمک آموزشی مورد استفاده علاوه بر تکرار و تمرین آزمون های ده سال اخیر، از سیستم های آموزشی خاصی برخوردار باشند.

 

برای خودتان نشانه بگذارید!


 

معمولاً مطالعه دروس محاسباتی کنکور نیاز به نشانه گذاری دارد. یک سری نکات و ریزه کاری ها وجود دارد که اگر به دقت یاد بگیرید اثر بخش خواهد بود. سعی کنید این نگاه را به خوبی یاد بگیرید و شرایط را بسنجید. مثلاً برای دروسی که چند فرمولی هستند برای هر فرمول اسمی انتخاب کنید و روشی برای استدلال آن را در ذهن خود بسپارید به این ترتیب می توانید به بهترین نحو به نتیجه برسید. البته برخی از دروس هستن که شامل یک سری مباحث طولانی بوده و می بایست مبحث را به چندین بخش کوچکتر تقسیم کنید تا نتیجه بگیرید.

 

 

صبور باشید!


 

یادگیری دروس محاسباتی نیاز به صبر و تحمل دارد، اگر تحمل کافی ندارید، یادگیری برایتان دشوار می شود، پس سعی کنید به شکل روتین یاد بگیرید و مباحث را تکرار کنید. برخی از دروس هستند که از نظر تکرار و تمرین وضعیت خاص خود را دارند و باید از نظر کاربرد سنجیده شوند. دروس محاسباتی که طولانی و پیچیده هستند باید به شکل صحیح و درستی ارزیابی شوند و تقسیم بندی درستی داشته باشند.

اصولی نخواندن درس دردسر ساز خواهد بود پس برای افزایش کمیت، کیفیت را فدا نکنید. از یاد نبرید که برخی از دروس هستند که باید مجدداً بازخوانی شوند این دروس اگر به دقت بررسی نشوند هرگز نمی توانند در ذهن تثبیت شوند.

 

 https://parsamoozan.com/userfiles/d4591306.png


 

آیا تندخوانی در لیست روش مطالعه دروس محاسباتی کنکور قرار دارد؟


 

بستگی به خودتان دارد! همه بله و هم خیر! در دنیای امروز فرمول بندی هایی در زمینه دروس محاسباتی وجود دارد که باید بررسی شود برخی از فرمول ها نسبتاً دشوار هستند و شاید با تندخوانی به نتیجه نرسند اما برخی دیگر از دروس هستند که هم از نظر نوع مطلب و هم از نظر سختی و آسانی و هم از نظر حجم در وضعیت متوسط قرار دارند به این ترتیب تند خوانی می تواند نتیجه بخش باشد. به طور کلی یادگیری برخی از دروس به روش تندخوانی می تواند ساختار قابل قبولی داشته باشد

تندخوانی فقط و فقط نیاز به تمرین دارد به طوری که روش های مختلفی برای تندخوانی وجود دارد اما یادگیری باید با عمق بالایی انجام شود تا نتیجه بخش باشد.

 

جدیدترین روش مطالعه دروس محاسباتی کنکور


 

برای مطالعه دروس محاسباتی کنکور یک سری روش خاص وجود دارد:

1-    هایلایت کردن: هایلایت کردن می تواند نتیجه 10 برابری داشته باشد به طوری که بخش های هایلایت شده به صورت کاملاً خودکار در ذهن باقی می ماند. در این روش هرچه حجم کتاب بیشتر باشد اثربخشی نیز بیشتر است.

2-    یادگیری فرمول های مادر: در دروس محاسباتی یک سری از فرمول ها به عنوان فرمول مادر شناخته شده اند این فرمول ها به طور کلی قالب های مخصوصی دارند و باید به دقت یاد گرفته شوند. فرمول های قالب به طور کلی بخش مهمی از آموزش محسوب می شوند.

3-    طرح سوال: برای مطالعه دروس محاسباتی کنکور بهتر است از هر فصل و بخش، سوالات متعددی طرح شود. هرچه سوالات طرح شده به شکل روتین تر دنبال شود می توان انتظار داشت که همه موارد به صورت دقیق و حرفه ای صورت بگیرد.

4-    یادداشت برداری: یادداشت برداری به صورت مروری و کلی از موارد پر اهمیت محسوب می شود به طوری که نکات کلیدی و محاسباتی در یادداشت برداری مشخص است. مطالعه کل کتاب در زمان کم امکانپذیر نیست بنابراین چه خوب است که یادداشت برداری صورت بگیرد و همه چیز دقیق و درست ارزیابی شود. برای یادداشت برداری نیاز است که همه مباحث را به دقت بررسی کنید و مبحث مهم را بنویسید. دوره های آموزشی که توسط تیم ما تهیه شده است یک تیر است و چند نشان یعنی هم یادداشت برداری به دقت صورت می گیرد و هم کار با رویکرد دقیق تری پیش می رود.

 

 

 

https://parsamoozan.com/userfiles/21392897.png

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد