نحوه مدیریت زمان سر جلسه کنکور

نحوه مدیریت زمان سر جلسه کنکور

برای رسیدن به یک درصد متعادل در درس ها نیاز به تکنیک های حداقل سوال است به طوری که برای هر درس به اندازه حداقلی وقت اختصاص دهید و حداقل سوالات لازم را بزنید و سپس برگردید. در این تکنیک مدیریت زمان سر جلسه کنکور شرایط تعادلی بین همه دروس کنکور صورت می گیرد.

 هرچقدر که درس خوانده باشید و روی مباحث درسی مختلف تسلط داشته باشید، اگر زمان بندی دقیقی روی کار نداشته باشید دچار مشکل می شوید. کنکور یک نبرد تنگاتنگ است به طوری که افراد به واسطه این نبرد باید زمانبندی دقیقی داشته باشند. یک سری تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه کنکور وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.


 

مدیریت زمان سر جلسه کنکور با پاسخ به سوالات آسان

به طور کلی همه سوالات کنکور از نظر امتیاز با هم برابر هستند بنابراین چه خوب است که سریعاً سوالات آسان را شناسایی کنید. شاید فکر کنید چنین چیزی چطور ممکن است و تشخیص سوالات آسان بر چه اساسی باید صورت بگیرد اما حقیقت این است که تعریف از سوالات آسان دو بخشی است.

بخش اول سوالاتی که از نظر شما آسان است یعنی شاید به طور کلی از یک مبحث دشوار سوال طرح شده باشد اما چون شما تمرین بیشتری روی سوالات داشته اید از نظر شما آسان است.

بخش دوم مربوط به سوالاتی است که کلا آسان هستند و بیشتر افراد آن را آسان تلقی می کنند این سوالات به نوبه خود گزینه خوبی برای افزایش درصد محسوب می شوند. برای یافتن سوالات آسان نیاز به علامت گذاری های خاصی است و به طور کلی بهتر است که سختی و آسانی سوالات را به صورت ذهنی بررسی کنید. دقت کنید که برخی

از سوالات در کنکور به قدری ساده هستند که اگر آن ها را از دست دهید عملاً دچار مشکلات زیادی می شوید.

 

 

مدیریت زمان سر جلسه کنکور با پاسخگویی هدفمند


 

باید سطح پاسخگویی شما متعادل باشد تا به نتیجه برسد. بهتر است که همه دروس در یک وضعیت نرمال قرار بگیرند به این ترتیب نمره و تراز رتبه شما به شکل بهتری سنجیده می شود. پاسخگویی هدفمند به این معنی است که باید روی هر درس به اندازه ای که برای آن در نظر گرفته شده است زمان بگذارید. زمان شروع هر درس در ابتدای

آن مشخص می شود و باید به دقت بررسی کنید. توجه کنید که سر جلسه کنکور معمولاً زمان بندی زیر برگه نوشته شده است اما داشتن ساعت مچی یا زمان سنج به شما کمک زیادی می کند تا مدیریت زمان داشته باشید.اگر سوالات ساده یک درس را پاسخ دهید و زمان آن سوال هنوز به اتمام نرسیده است به سراغ سوالات دشوار بروید تا شاید بتوانید درصد خود را افزایش دهید. این روند را باید تا انتهای جلسه تکرار کنید. حل متعادل دروس مهم ترین عامل در کسب رتبه برتر دانش آموزان 'موسسه پارس آموزان' بوده است به طوری که از یک رنج متعادلی دردروس بهره برده اند.


مدیریت زمان سر جلسه کنکور با حفظ روحیه

گاه کنکور به شکل و شمایل خاصی اجرا می شود به طوری که هرگز فکرش را نمیکنید تا این اندازه دشوار باشد. در چنین شرایطی به محض دیدن سوالات دشوار روحیه خود را از دست می دهید به خاطر داشته باشید که سختی برای همه است و درسی که تا دیروز در آزمون های آزمایشی 70 درصد میزدید حالا باید 40 درصد بزنید اما درنهایت رتبه شما همان خواهد شد که می خواهید چون سختی برای همه است. اینکه چندین تست پشت سر هم را نمی توانید بزنید هیچ اشکالی ندارد و نباید روحیه خود را از دست دهید. یادتان باشد که ماراتن کنکور برای همه عجیب است نه فقط برای شما.افرادی که ایده آل گرا هستند زمانی که به چندین تست سخت برخورد می کنند دیگر نمی توانند مدیریت زمان سر جلسه کنکور داشته باشند و این موضوع روانشان را بهم می ریزد. دقت کنید که وظیفه شما در سر جلسه کنکور استفاده از تمامی توانایی های علمی است به طوری که بتوانید به همه تست ها به درستی پاسخ دهید در این زمینهرویکرد تحصیلی خاصی برای شما در نظر گرفته می شود.


 

https://parsamoozan.com/userfiles/d1a5925f.png
 


مدیریت زمان سر جلسه کنکور با تکنیک وقت اضافه


در تکنیک اول در ابتدا سوالات آسان جدا می شود به این ترتیب مقداری از زمان شما اضافه می آیند. در این تکنیک زمان هر درس می بایست کمتر از زمان پیشنهادی در دفترچه باشد. بهتر است که سوالات هر درس در زمانی کوتاه تر از زمان پیشنهادی به پایان برسند. در نهایت مقداری وقت اضافه دارید که وقت طلایی محسوب می شود.بگذارید برای شما مثالی بزنیم. معمولاً دروس عمومی در کنکور بین 17 الی 20 دقیقه زمان نیاز دارند اما اینطور که مشخص است در 15 دقیقه می توان سوالات را پاسخ داد. در حدود 2 الی 5 دقیقه زمان اضافی می آید به طوری که کمک می کند برای درس های دیگر ذخیره داشته باشید.

 

 

نکات مربوط به مدیریت زمان سر جلسه کنکور


 

1-  ابتدا همه جواب ها را به دقت مطالعه کنید عجله در پاسخ به سوالات مشکلات خاص خود را دارد و به طور کلی باید تا آخرین گزینه شرایط سنجیده شود.

2-  هیچ گاه نباید بین پاسخ های صحیح ارتباطی برقرار کنید شاید دو سوال در یک موضوع مشترک شاید از نظر جواب با هم هیچ تناسبی نداشته باشد.

3-  سوالات سخت معمولاً زمانبر هستند و نباید زمان برای سوالاتی که بلد نیستید زیاد تلف شود در هر صورت وقت اضافه برای سوالات سخت است و بهتر است اولویت ها را کنار نگذارید.

4-  بهتر است پس از جواب یک مکث چند ثانیه ای داشته باشید و مجدداً چک کنید تا سوال درست است.

 https://parsamoozan.com/userfiles/1f5cc243.png


 

مدیریت انرژی از مدیریت زمان مهمتر!


 

معمولاً افراد انرژی خود را برای نصف سوالات اول در نظر میگیرند و انرژی برای باقی بخش ها وجود نخواهد داشت. شما باید روی انرژی خود نیز مدیریت کامل داشته باشید و سعی کنید به سراغ تست هایی بروید که انرژی اولیه شما را از بین نبرد.

بهتر است نگرانی بابت اینکه چرا پاسخ برگ پر نشده است را کنار بگذارید این نگرانی هیچ فایده ای ندارد. هیچ نیازی به پاسخ دادن به سوالات شک دار نیست به این ترتیب بهتر است برای سوالات شک دار علامت گذاری صورت بگیرد تا پاسخ دهی بهتر شود.

 

 

تکنیک های جدید مدیریت زمان سر جلسه کنکور


 

برخی از تکنیک های خاص برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

تکنیک ضربدر منها: این تکنیک به طور کلی مربوط به سوالات ساده و سوالات شک دار است. در وهله اول که به سوالات ساده پاسخ می دهید و در وهله دوم باید به سوالات شک دار پاسخ دهید.دسته دوم شامل سوالات شک دار و سوالات زمان بر است. به طور کلی وقت گذاشتن روی این سوالات نیاز به زمان بیشتری دارد و باید در فرصت اضافی پاسخ داده شود. دسته سوم شامل سوالات سخت است به طوری که اگر با خواندن سوالات اصلاً بلد نیستید باید جلوی سوال منفی بگذارید.

استراتژی بازگشت:  تکنیک استراتژی بازگشت برای زمان های اضافی بسیار مهم است و به طور کلی مرور تست ها در این استراتژی اثر بخش هستند.

 

تکنیک حداقل سوال: برای رسیدن به یک درصد متعادل در درس ها نیاز به تکنیک حداقل سوال است به طوری که برای هر درس به اندازه همان درس زمان اختصاص دهید و حداقل سوالات لازم را بزنید و سپس برگردید. در این تکنیک مدیریت زمان سر جلسه کنکور شرایط تعادلی بین همه دروس کنکور صورت می گیرد.

تکنیک زمان های نقصانی: این زمان بسته به شرایط آزمون بوده و مربوط به زمان اضافی برای مرور است و به طور کلی تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه کنکور بر اساس شرایط آزمون و سطح آن مشخص می شود.

 

 

https://parsamoozan.com/userfiles/f434ee3c.png

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد