حذف مباحث سخت کنکور و زمان مناسب آن

حذف مباحث سخت کنکور  و زمان مناسب آن


 برای کنکور چقدر زمان دارید! اگر زمان باقی مانده شما محدود است پس حذف مباحث سخت کنکور روش خوبی است چون باید مطالبی که قبلاً برای شما قابل فهم تر است را مرور کنید و خودتان را برای همان مبحث آماده سازید اما اگر فرصت کافی دارید و فقط از روی ترس یا تنبلی به فکر حذف مباحث سخت کنکور هستید سخت در اشتباه هستید.

حذف مباحث سخت کنکور از آن دسته موضوعات بسیار عجیب و غریب است که برخی آن را تایید و برخی رد می کنند. اما ما به واسطه رتبه های برتر کنکور به این نتیجه رسیده ایم که همه چیز وابسته به شرایط شما دارد نه چیز دیگری!

 

 مطالعه قوی، تمرکز ضعیف !


 

حذف مباحث سخت کنکور اولین راه حلی است که به فکر فردی که در آزمون تمرکز ندارد صورت می گیرد. حقیقت امر اینکه برخی از افراد از ماه های اول طبق برنامه ریزی دقیق شروع به مطالعه می کنند و برنامه منسجمی را در پیش میگیرند اما سر جلسه کنکور دچار مشکل می شوند و نمی توانند درصد خوبی داشته باشند این افراد دچار

استرس می شوند و به کل قید تست زدن را می زنند.  این افراد به طور کلی مباحث مهم را نادیده می گیرند اما نمی دانند که فرصت رسیدن به رتبه خوب را از خود می گیرند.

بگذارید موضوع را طول دیگری برای شما توضیح دهیم حقیقت اینکه معمولاً تست های آسان کنکور از مباحث سخت دروس و تست های سخت کنکور از مباحث آسان دروس است بنابراین اگر مرور کافی روی مباحث دشوار وجود داشته باشد تست های این مباحث را به سادگی جواب می دهید. این افراد بجای حذف مباحث سخت کنکور باید

روی تمرکز خود بیشتر کار کنند و سعی کنند ذهنیت منسجم تری برای دروس داشته باشند و دقت کنند که بسیاری از دروس سخت در نبرد کنکور در ساده ترین حالت ممکن ظاهر می شود.


 

مطالعه و تمرکز ضعیف!


 

دسته دوم افرادی هستند که نه تنها مطالعه خوبی ندارند بلکه دروس را به صورت جست و گریخته مطالعه می کنند و هیچ طبقه بندی واضحی در ذهن خود ندارند در این افراد تست ها به صورتی دنبال می شود که جنبه مطالعه ای قوی داشته باشد.

این افراد سریعاً به فکر حذف مباحث سخت کنکور می افتند که کار اشتباهی است. فکر می کنند با جداسازی مطالب آسان و تمرکز روی آن مطلب می توانند تعدادی از سوالات آزمون سراسری را پاسخ دهند. همانطور که در بخش قبل گفته شد بسیاری از مباحث درسی آسان در کنکور با سوالات دشواری هستند.

هیچ تضمینی برای کنکور سراسری وجود ندارد و باید سرفصل های کتاب های درسی به شکل خاصی ارزیابی شود.

 
 

برای حذف مباحث سخت کنکور زمان مهمترین موضوع است!


 

سعی کنید بررسی کنید که برای کنکور چقدر زمان دارید! اگر زمان باقی مانده شما کم است پس حذف مباحث سخت کنکور روش خوبی است چون باید مطالبی که قبلاً برای شما قابل فهم تر است را مرور کنید و خودتان را برای همان مبحث آماده سازید اما اگر فرصت کافی دارید و فقط از روی ترس یا تنبلی به فکر حذف مباحث سخت

کنکور هستید سخت در اشتباه هستید. دقت داشته باشید که کنکور در دنیای امروز نبردی غیر قابل پیش بینی است و همه چیز بستگی به شرایط تحصیل شما دارد. کسانی که قصد یادگیری دروس به صورت دوره ای دارند باید برای دروس سخت نیز آماده باشند.

 https://parsamoozan.com/userfiles/424c14a7.png

 
 

 

ماه های آخر فرصت آزمون و خطا ندارید!


 

معمولاً یادگیری مباحث سخت زمانبر است و عملاً در تست های اولیه خطا به قدری زیاد است که فکر می کنید وقت خود را هدف داده اید. حذف مباحث سخت کنکور در ماه های آخر بستگی به شرایط شما دارد. به طور کلی در این زمینه دو دسته افراد وجود دارند:

1-  دسته اول کسانی هستند که مباحث سخت را یاد گرفته اند اما به دلیل استرس به فکر حذف مباحث سخت کنکور در ماه های آخر هستند که پیشنهاد می شود چنین تصمیمی گرفته نشود در هر صورت افراد برای یادگیری مباحث سخت در ماه های آخر هفته بباید رویکرد مروری داشته باشند یعنی مطلبی که یاد گرفته شده فقط رفع ایراد شده و مرور

شود نه اینکه مطلب جدیدی یاد گرفته شود.

2-  دسته دوم افرادی هستند که مباحث سخت را یاد نگرفته اند و در ماه های آخر به فکر ازمون و خطا هستند این افراد سخت در اشتباهند چون معمولاً یادگیری دروس سخت آن هم در ماه های آخر که همه چیز پر از استرس است مشکل ساز خواهد بود. نباید هیچ درسی را به طول کامل حفظ کنید و باید دقت داشت باشید که یادگیری بسیاری از دروس

برای ماه های آخر اثرگذاری مخصوص به خود را دارد.

https://parsamoozan.com/userfiles/bc99ae04.png


 

 قانون 60 به 100 چیست؟


 

در این قانون گفته می شود که تسلط به 60 درصد از مطالب بسیار بهتر است روخوانی 100 درصد از مطالب است در واقع سرسری خواندن همه مباحث هیچ ارزشی ندارد از سوی دیگر فصل های آسان و مهم کنکور و تسلط کامل روی فصل ها سبب می شود تا نتیجه بهتری کسب شود.

در این قانون حذف مباحث سخت کنکور برای کسانی که دیر شروع کرده اند اما پایه ضعیفی دارند پیشنهاد می شود قانون 60 به 100 می گوید شما به آنچه که مطمئن هستی تسلط کافی پیدا کن.

 

 

وجه تمایز رتبه برتر با سایر داوطلبان دقیقاً همین مباحث سخت است!


 

اگر پایه قوی دارید و همینطور فرصت کافی نیز برای شما وجود دارد توصیه می کنید که مباحث سخت را به صورت کامل مطالعه کنید. این مطلب است که به شما کمک می کند رتبه برتر کنکور باشید. برخی از سرفصل ها هستند که رتبه کنکور شما را دگرگون می سازند سعی کنید این سرفصل ها را یاد بگیرید و به دقت مورد بررسی قرار دهید.


 

شرایط حذف مباحث سخت کنکور در یک نگاه


 

یک سری شرایط برای حذف مباحث سخت کنکور مطرح است که باید بررسی کنید:

1-  در ابتدا مباحث و فصل های آسان را شناسایی کنید و فصل های مستقل که نیاز به پیش نیاز ندارند را جداسازی کنید. دقت داشته باشید که این فصل ها به شما اطلاعات واحد می دهند و بسیار اثر بخش هستند.

2-  شما قرار است مجموعه ای از مباحث را مطالعه کنید بنابراین پیش نیازها ها هرگز نباید حذف شود پس برای حذف مباحث سخت کنکور باید مباحث یا فصل های مستقل حذف شوند در غیر این صورت مشکلساز خواهند بود.

3-  پیشنهاد می شود که هرگز یک درس به کل حذف نکنید این کار مشکل ساز زیادی ایجاد می کند چون بسیاری از مباحث یک درس آسان و قابل فهم هستند و باید شانس خود را امتحان کنید.

4-  اگر قرار است مباحث ترکیبی حذف شود باید دقت داشته باشید چون در برخی از مواقع این کار مجاز نبوده و دردسرساز می شود بهتر است بدانید که قرار است کدام مباحث را به چه میزان حذف کنید.

5-  سطح علمی خود را به دقت بررسی کنید بهتر است نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و سابقه درسی کنید. حذف مباحث سخت کنکور دردسرهای خاص خود را دارد و دستورالعمل واحدی در این راستا وجود دارد.

6-  برای حذف فصل های سخت کنکور نیاز است که سری به بودجه بندی سوالات کنکور زده شود اما اینکه فکر کنید این بودجه بندی 100 درصد قابل اعتماد است در اشتباه هستید.

7-  بهتر است زمان کافی برای مطالعه فصل های پایه در نظر گرفته شود در غیر این صورت یادگیری سایر دروس به مشکل بر می خورد بهتر است بدانید که موقعیت برخی از دروس بر اساس آنچه فکرش را میکنید، سنجیده می شود.

 

دوره های آموزشی پارس آموزان به شما این امکان را می دهد تا بتوانید روی مباحث ضعیف خود دقت و تمرکز بیشتری داشته باشید و اگر قصد حذف مباحث سخت کنکور دارید این کار را به دقت کافی انجام دهید. 


 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/fa46adb1.png

 




آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد