روش صحیح تحلیل آزمون آزمایشی کنکور

روش صحیح تحلیل آزمون آزمایشی کنکور

وقتی تحلیل آزمون های آزمایشی به درستی صورت بگیرد دیگر مدیریت زمان سر جلسه کنکور به سادگی صورت می گیرد در واقع متقاضی می داند که چه کارهایی باید انجام دهد و چه کارهایی انجام ندهد. این روش به تسلط زیاد داوطلب کمک می کند. تحلیل باید به صورتی باشد که متوجه آن شوید نه اینکه فقط به فکر زمان باشید.

 

هرچقدر هم آزمون دهید اگر تحلیل درستی روی آن نداشته باشید دچار مشکل می شوید! تحلیل آزمون های آزمایشی رمز و راز خود را دارد!

 

مثالی جالب از اهمیت تحلیل آزمون های آزمایشی


 

فرض کنید شما دچار سردرد هستید و تشخیص دکتر عکس برداری از سر است، شما عکس را می گیرید و به دکتر نشان می دهید، حال اگر بدون شنیدن حرف های دکتر از مطب خارج شوید در واقع هیچ کاری نکرده اید! پس عکس گرفتن از سر به تنهایی معنایی ندارد. در خصوص آزمون های آزمایشی نیز همین شرایط مطرح است به طوری

که شرکت در آزمون های آزمایشی تنها گام اول است و برای رسیدن به موفقیت نیاز به تحلیل آزمون های آزمایشی است.

وقتی از مشاور در زمینه تحلیل آزمون های آزمایشی استفاده کنید می توانید نقاط قوت و ضعف خود را دقیق تر شناسایی کنید و به این ترتیب یک مشاور یا یک شخص به شما کمک زیادی می کند.


 


 

کنکوری ها گوش به زنگ باشند!


 

کنکوری ها معمولاً این تصور را دارند که هرچه آزمون می دهند نمره تراز و درصدشان هیچ فرق نمی کند و به سراغ درس خواندن بیشتر می روند و این موضوع برایشان شرایط خاصی می طلبد. موضوع از این قرار است که تحلیل آزمون های آزمایشی مهمتر از روخوانی مطالب است. بهتر است نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و سعی

کنید حلقه های معیوب را از خود دور کنید.

 

 

تحلیل آزمون های آزمایشی دقیقاً چیست؟


 

تحلیل آزمون های آزمایشی به این معنی است که حداقل معادل زمان آزمون را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید به یک میزان روی آزمون ها وقت بگذارید یا خیر. اگر مشکل شما زمان است باید تحلیل آزمون را به شکلی دنبال کنید که از نظر زمانی قوی تر ظاهر شوید. مثلاً برخی از پرسش ها را هرطور که حساب کنید زمانبر است در

چنین شرایطی یا باید تکنیک های آسان را یاد بگیرید و یا باید سعی کنید همه اصول و شرایط آزمون های آزمایشی را به دقت بسنجید.

یک نکته مهم اینکه آزمون های سراسری به طور کلی برگرفته از سیاست های خاصی هستند یعنی نیاز است که بررسی کنید آزمون های آزمایشی چقدر می تواند سخت باشد.

شما باید معادل با زمان کنکور روی سوالات وقت بگذارید و آن را یک به یک بررسی کنید. باید متوجه شوید که چه دلایلی باعث شده تا به برخی از سوالات نتوانید پاسخ دهید و یا پاسخ غلط دهید. گاه دیده می شود که یک نکته ساده باعث شده تا یک تست را از دست دهید. دقت داشته باشید که درصدهای بالا برای هر آزمون بر اساس موقعیت

آزمون ارزیابی می شود.

 

4 مرحله طلایی تحلیل آزمون های آزمایشی

 

برای تحلیل آزمون های آزمایشی 4 فاز مهم وجود دارد که باید به دقت پشت سر بگذارید:


 

1-  مرحله اول: علامت گذاری سوالات از آسان به سخت است. اگر یکباره به سراغ سوالات سخت بروید به نتیجه نخواهید رسید چون بمباران می شوید و احساس ناخوشایندی خواهید داشت. باید سوالات را علامت گذاری کنید و سعی کنید برخی از سوالات که وضعیت تحلیل بهتری دارند را در ابتدا ارزیابی کنید. چند بار که این کار را انجام دهید

دستتان می آید که چطور باید مسیر را طی کنید. در هر صورت تحلیل آزمون های آزمایشی بر اساس موقعیت تحصیلی ارزیابی می شود و هرکس بر اساس شرایطی که دارد شرایط را بررسی می کند.

2-  مرحله دوم: شناسایی سوالات تله! در آزمون ها معمولاً سوالات بسیار کوتاه یا بسیار طولانی تله هستند و اگر سوالات را به خوبی شناسایی کنید مشخص می شود که هر آزمون بر چه اساسی ارزیابی شده است. آزمون های آزمایشی بر اساس سبک و مدل هایی که دارند دسته بندی می شوند و مواردی که از نظر نوع سوال تله هستند باید در کمتر

از یک دقیقه تشخیص داده شوند.

3-  عدم شتاب زدگی: درست است که زمان بندی برای تحلیل آزمون های آزمایشی مهم است اما تحلیل باید به صورتی باشد که متوجه آن شوید نه اینکه فقط به فکر زمان باشید شما باید آزمون های آزمایشی را به شکلی دنبال کنید که مورد تایید باشد و جواب هر سوال را به دقت بررسی کنید در غیر این صورت دچار مشکلات زیادی می شوید.
 

4-  تحلیل کاربردی: تحلیل کاربردی به این معنی است که سوال از نظر مفهومی ارزیابی شود نه روش دیگر! دقت داشته باشید که تحلیل کاربردی سوالات به این معنی است که هر مبحث باید از نظر کیفیت سنجیده شود و البته که سوالات از نظر مفهوم نیز مورد قبول واقع شود.

 https://parsamoozan.com/userfiles/cbf08a73.png
 

 

مزایای تحلیل آزمون های آزمایشی


 

تحلیل آزمون های آزمایشی یک سری مزایا دارد که با هم بررسی می کنیم:


 

1-  افزایش تسلط در سر جلسه آزمون: وقتی تحلیل آزمون های آزمایشی به درستی صورت بگیرد دیگر مدیریت زمان سر جلسه کنکور به سادگی صورت می گیرد در واقع متقاضی می داند که چه کارهایی باید انجام دهد و چه کارهایی انجام ندهد. این روش به تسلط زیاد داوطلب کمک می کند.

2-  آگاهی به ایرادات یادگیری: وقتی تحلیل آزمون های آزمایشی به درستی صورت بگیرد می توانید بررسی کنید که در چه درسی قوی هستید و چه در چه بخش هایی ضعف دارید به این ترتیب خودتان را در وضعیت بهتری دنبال می کنید.

3-  آگاهی از نقاط قوت و ضعف: تحلیل آزمون های آزمایشی کمک می کند تا پایه درسی ضعیف از قوی تشخیص داده شود. دقت کنید که یک سری مباحث هستند که معمولاً سخت هستند و اگر قصد شما حذف چنین مباحثی باشد باید بتوانید اصول دقیق حذف را دقت کنید.

4-  یادگیری هنر آزمون دادن: با تحلیل آزمون های آزمایشی یاد می گیرید که چطور آزمون دهید. هنر آمون دادن به شما یاد میدهد که سوالات را مورد مطالعه قرار دهید و جواب ها را بخوانید. یک سری تله های تستی نیز مطرح است که سبب می شود یک مسیر را با کیفیت بالایی دنبال کنید.

 

https://parsamoozan.com/userfiles/ab21f452.png

 


 

آیا سوالاتی که جواب مثبت داده ایم نیاز به تحلیل دارند؟


 

حتما! یکی از رایج ترین مشکلاتی که در خصوص تحلیل آزمون های آزمایشی وجود دارد اینکه افراد فکر می کنند سوالاتی که پاسخ مثبت داده اند نیاز به تحلیل ندارد! این تصور اشتباه است. وقتی سوالات با پاسخ مثبت را بررسی می کنید یک سری نکات خاص در ذهن شما نقش می بندد و بسیاری از مباحث نیز مرور می شود.

به هر حال شما در تحلیل آزمون های آزمایشی 4 شرایط مطرح است:


 

1-  سوالاتی که به آن تسلط کامل دارید و باید با علامت مشخص شود.

2-  سوالاتی که اگر زمان کافی داشته باشید بلد هستید که می توانید با علامت دایره مشخص کنید.

3-  سوالاتی که بسیار سخت هستند که می توانید با علامت منها مشخص شود.

4-  سوالاتی که بلد نیستید نیز باید با علامت ضربدر مشخص شوند.

 

تحلیل آزمون های آزمایشی باید قبل و بعد از نتیجه آزمون صورت بگیرد تا مشخص شود که سوالات تیک دار و دایره دار به درستی پاسخ داده شده اند یا نه. بسیار مهم است که سطح کج فهمی یا بی دقتی خود را بررسی کنید. هرچه این سطح قوی تر باشد اثربخشی بهتری خواهد داشت.


 

تحلیل آزمون های آزمایشی پس از آمدم پاسخنامه بسیار مهم است و باید دقت زیادی داشته باشید.


 

رتبه های برتر پارس آموزان، تحلیل آزمون های آزمایشی را به شکل دقیق و به واسطه تکنیک های خاص انجام داده اند به طوری که هر تست بر اساس سختی دسته بندی می شود. 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/43ec7118.png

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد