بهترین آزمون آزمایشی کنکور کدامند؟

بهترین آزمون آزمایشی کنکور کدامند؟

 هر یک از انواع آزمون آزمایشی شامل کارنامه های مخصوص هستند. نوع کارنامه و نحوه تحلیل آن بسیار مهم است. بسیاری از کارنامه ها از نظر کاربرد و سبک به نسبت مدل های دیگر متفاوت بوده و برخی نیز به شکلی طراحی شده اند که اصلاً قابل درک نیستند. . فاصله زمانی بین آزمون ها بسیار مهم است.

وقتی صحبت از آزمون آزمایشی برای کنکور سراسری می شود، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، آزمون قلم چی است. اما این روزها آزمون های آزمایشی متفاوتی برگزار می شود که هر یک نقاط مثبت و منفی دارد پس حسابی حواستان را به ما بدهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


 

بهترین آزمون آزمایشی از نظر طرح سوال

یکی از موضوعاتی که در انتخاب بهترین آزمون آزمایشی باید به آن دقت کنید، نوع سوال است. نوع سوالات به طور کلی بر اساس موقعیت مختلفی ارزیابی می شود.معمولاً نوآوری یکی از بخش های مهم است و آزمون آزمایشی مناسب به آزمونی گفته می شود که از نظر طرح سوال در شرایط خوبی قرار داشته باشد. دروس عمومی و اختصاصی به طور کلی بر گرفته سوالاتی هستند که تکرار شده و این موضوع بر اساس موقعیتی که دارند بررسی می شود.کیفیت و استاندارد هایی که برای آزمون ها در نظر گرفته می شود بسیار مهم هستند. یک موضوع دیگر اینکه آزمون آزمایشی باید از یک سمت با درصدهای خام و از سوی دیگر با نوع سوال وابسته به میدان کنکور همراه باشد، یعنی سوال هم شبیه به کنکور باشد و هم از جدیدترین ایده های غافلگیر کننده در آن استفاده شده باشد تا متقاضیبتواند خود را برای هر چیز جدیدی آماده سازد. معمولاً قلم چی از ایده های نو در سوالات خود استفاده می کند.

 

 بهترین آزمون آزمایشی از نظر برنامه ریزی

برنامه ریزی که آزمون آزمایشی برای کنکور دارد بسیار مهم است. در واقع دروس باید در طول سال بر اساس برنامه مشخصی مطالعه و مرور شود و بسیار مهم است که آزمون ها از نظر ساختار در موقعیت مناسبی قرار بگیرند. بر اساس برنامه هایی که صورت می گیرد مشخص است که مرور در آزمون آزمایشی بسیار اهمیت دارد، مثلاً می بایست به دروس پایه و پیش نیز به میزان مشخصی اهمیت داده شود و تمرکز روی دروس مهم نیز به اندازه باشد. فاصله زمانی بین آزمون ها بسیار مهم است پس سعی کنید این موضوع را نیز در نظر بگیرید. اگر آزمون آزمایشی به صورتی برنامه ریزی شده باشد که تاکید زیادی روی دروس اصلی داشته باشد و از دروس عمومی غافل باشد، نتیجه مناسبی ایجاد نشده و دردسرساز می شود.

 

 https://parsamoozan.com/userfiles/eb462d44.png


 

تحلیل استاندارد کارنامه

هر یک از انواع آزمون آزمایشی شامل یک سری کارنامه مخصوص هستند. اما نوع کارنامه و نحوه تحلیل آن بسیار مهم است. بسیاری از کارنامه ها از نظر کاربرد و سبک به نسبت مدل های دیگر متفاوت بوده و برخی نیز به شکلی طراحی شده اند که اصلاً قابل درک نیستند.آزمون آزمایشی مناسب دارای یک کارنامه اصلی است که در واقع اوضاع درصدهای خام را مشخص می کند و دانش آموز در این کارنامه میتواند تراز و درصدهای خام خود را به نسبت میانگین کل و تراز داوطلبان بررسی نماید. به هر صورت آزمون آزمایشی مناسب برای کارنامه های اصلی در این زمینه ارزیابی می شوند.مورد بعدی کارنامه زیر درس است که در این کارنامه سطح علمی دانش آموز را در بخش های مختلف یک فصل ارائه می دهد و شامل اطلاعات جالبی است.کارنامه دیگری با عنوان تخمین رتبه در آزمون سراسری است که اهمیت زیادی دارد به طوری که به بیانی ساده کمک می کند تا مشخص شود شخص در یک رتبه و شرایطی قرار دارد. همینطور نیاز به یک سری کارنامه های مخصوص تعیین و تحلیل آزمون است و باید گواهی مبنی بر بررسی روند تحصیلی نیز ارائه شود.

 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/10d99146.png


 

آسانی و سختی معقولانه!

شاید در گذشته قلم چی یکی از بهترین پیشنهادات در خصوص آزمون آزمایشی برای کنکور بود اما امروزه آزمون های دیگری با قلم چی رقابت کرده و چه بسا موفق تر شده اند! فکر می کنید علت چیست؟ یکی از مشکلاتی که در آزمون های قلم چی دیده می شود سخت بودن بیش از اندازه سوالات است به طوری که گاه سوالات از سطح کنکور خارج می شود و داوطلب این تصور را دارد که سطح بسیار پایینی داشته و این موضوع روی افکار او تاثیرگذار است. در این راستا بسیار مهم است که بهترین نوع آزمون انتخاب شود و سختی و آسانی آن واقع بینانه به نظر برسد.از سوی دیگر آسان بودن بیش از اندازه نیز مشکلات خاص خود را دارد و سبب می شود که دانش آموز از تلاش بیشتر دست بردارد به این ترتیب میزان سختی و آسانی سوالات باید بر اساس کنکور تعیین شود و واقعی باشد.

 
 

تحلیل درست سوالات!

آنچه که پس از آزمون آزمایشی مهم است، تحلیل درست سوالات است! سوالات باید در یک مسیر درست و قانونی تحلیل شوند. اگر آزمون به حال خود رها شود، مشکل ساز خواهد شد و این موضوع سرعت و زمان مطالعه را تغییر می دهد. بررسی ها اینطور نشان داده اند که تحلیل سوالات باید به واسطه راهنما یا پشتیبان صورت بگیرد و نیاز به نگاه تخصصی برای سوالات است و می بایست برخی از سوالات پر تکرار با نگاه عمیق تری مورد بررسی قرار بگیرند.

 

https://parsamoozan.com/userfiles/e6a10633.png
 

 

جامعه آماری استاندارد!


 

بله درست متوجه شدید، اگر جامعه آماری برای آزمون آزمایشی کم باشد و یا به صورت غیر واقعی زیاد باشد، نتایج آزمون قابل قبول نخواهد بود پس جامعه آماری موضوع بسیار مهمی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد. یک نکته بسیار مهم در خصوص آزمون های آزمایشی این است که معمولاً در جامعه آماری غیر واقعی برگزار میشوند. خوشبختانه تیم ما توانسته موقعیت آزمون ها را بر اساس استاندارد به صورت واقعی و قابل استناد ارزیابی نمایند.آزمون ها توسط طراحان کنکور طراحی نمی شود! پس این تصور که به دنبال طراح آزمون کنکور سراسری باشید به کل اشتباه است و باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشید.

 
 

برنامه ریزی درست برای تابستان!


 

تابستان فصل تعطیلات است و روح و روان دانش آموزان پراکنده است بنابراین آزمون های آزمایشی که برای این فصل در نظر گرفته می شود بسیار مهم است و باید سبک و سیاق خاصی داشته باشد. البته که انعطاف پذیری آزمون های تابستانه بسیار مهم است. آزمون آزمایشی تابستانه باید با برنامه ریزی دقیق تری همراه باشد تا در ذهن دانشآموز طبقه بندی بهتری داشته باشد. از سوی دیگر هر یک از آزمون ها می بایست بر اساس فرصت بندی های مختلفی مشخص شود.

یک موضوع مهم دیگر اینکه برخی از آزمون های تابستانه از نظر سختی سوال بسیار عجیب و غریب هستند و این مورد کاملاً اشتباه است.


 

چطور بهترین آزمون آزمایشی کنکور را انتخاب کنیم؟
 

اول از هر چیز نیاز و انتظار خود را بررسی کنید. اگر توقع شما زیاد است باید به سراغ آزمون هایی بروید که ساختار قابل قبولی برای شما دارند و سخت گیری آنها بیشتر است این آزمون ها برای رتبه های برتر کنکور بیشتر دیده می شود. در صورتی که به دنبال تقویت برخی از دروس خاص هستید باید مشاوره های لازم را در ابتدا پشت سربگذارید.

دقت کنید که آزمون های آزمایشی هر یک بر اساس فاکتورهای طرح سوال، تحلیل سوال، نوع کارنامه و شرایط آن سنجیده می شوند و به طور کلی نوع آزمون ها بر اساس موقعیت آزمون ارزیابی می شود.ویژگی آزمون های آزمایشی به نسبت سایر بخش ها متفاوت است و سطح کنکور هر سال به نسبت سایر قبل متفاوت است. البته که کیفیت سوالات بسیار مهم هستند. سعی کنید بهترین ورژن از خودتان باشید به این ترتیب موقعیت سوالات شما قابل قبول تر خواهد بود و اثربخشی بهتری نیز دارد. کیفیت و سطح سوالات به صورت حرفه ای ارزیابی می شود. 

 

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد