آزمون‌های قلمچی مزیت ها و مضرات

آزمون‌های قلمچی مزیت ها و مضرات

اولین و شاید مهمترین نکته مثبتی که می توان در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی پیدا کرد، پرسابقه بودن این آزمون ها در ایران است. در واقع این سابقه باعث شده است که عملا بانک سوالات آزمون قلمچی تبدیل به یکی از مهمترین منابع مطالعاتی شود. از طرف دیگر این سابقه و تجربه باعث شده است کانون قلمچی بتواند کیفیت آزمون های خودش را در جنبه های مختلف از بهبود ببخشد.


 

بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی از دید یک مشاور تحصیلی


 

آزمون های قلمچی را می توان از قدیمی ترین آزمون های آزمایشی ایران دانست. این آزمون برای صدها هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی برگزار می شود و این موضوع را می توان اولین و مهمترین نقطه قوت در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی بدانیم.

کنکور با وجود این که سابقه ای نسبتا طولانی در سیستم آموزش ایران دارد، دوران زیادی نیست که در کانون توجه خانواده ها و دانش آموزان قرار گرفته است. در واقع می توان گفت که کنکور در سه دهه گذشته از یک آزمون ورودی عادی تبدیل به یک پل موفقیت شده است. بر این اساس خانواده ها، دانش آموزان و بسیاری از همکاران فرهنگی معتقد هستند که کنکور پلی به سوی موفقیت است و اگر کسی از این پل جا بماند یا نتواند به درستی از آن عبور کند عملا آینده خود را تباه کرده است و دیگر نمی تواند رنگ موفقیت به خود ببیند. با وجود این که عملا این چنین تصوراتی در مورد کنکور و دانشگاه اشتباه است، اما به هر حال این تصوری است که وجود دارد و باید

پذیرفت که امروز بیشترین فشارها بر روی خانواده ها و دانش آموزان قرار دارد تا آن ها بتوانند موفقیت خوبی در کنکور داشته باشند. از این رو آن ها سعی می کنند از ابزارهای مختلفی مانند آزمون های آزمایشی در این مسیر استفاده کنند. آزمون های آزمایشی قلمچی نیز یکی از پرکاربردترین این ابزارها محسوب می شود. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی بپردازیم.

سعی ما این است که بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی را به شکل منصفانه ای انجام دهیم. در کلام ساده تر می خواهیم در این بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی نکات مثبت و منفی را در کنار یکدیگر ببینیم تا شما بتوانید تصمیم گیری درستی در این مسیر داشته باشید.


 


 

                 https://parsamoozan.com/userfiles/bbd43317.png


 


 

نکات مثبت در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی


 

همانطور که در ابتدا بیان کردیم اولین و شاید مهمترین نکته مثبتی که می توان در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی پیدا کرد، پرسابقه بودن این آزمون ها در ایران است. در واقع این سابقه باعث شده است که عملا بانک سوالات آزمون قلمچی تبدیل به یکی از مهمترین منابع مطالعاتی شود. از طرف دیگر این سابقه و تجربه باعث شده است کانون قلمچی بتواند کیفیت آزمون های خودش را در جنبه های مختلف از بهبود ببخشد.

همین سابقه قلم چی در حوزه آزمون های آزمایشی عملا باعث شده است که دانش آموزان زیادی به آن اعتماد داشته باشند. این اعتماد باعث شده است که جامعه آماری آزمون های قلمچی در بسیاری از پایه ها قابل قبول و نزدیک به واقعیت باشد. در کلام ساده تر می توان گفت که کمتر آزمون آزمایشی را می توان پیدا کرد که بتواند از نظر جامعه آماری با قلم چی وارد رقابت شود. این را می توان دومین نکته مثبت در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی دانست.

اما نکته مهم در آزمون های قلم چی خدماتی است که بعد از آزمون ها ارائه می دهد. در واقع ارائه سریع کارنامه ( معمولا در همان روز آزمون کارنامه قابل دسترس است )، بررسی آزمون به صورت کلی و عمومی در سایت قلم چی و صفحه کاربری دانش آموز، ارائه مشاوره های اختصاصی از طریق پشتیبان ها و چند مورد دیگر خدماتی است که قلم چی به دانش آموزان خود ارائه می دهد.

نکته مهم اینجاست که قلم چی با ارائه این نوع از خدمات سعی دارد آزمون را از حالت رقابتی و صرف نگرش به نمره و تراز خارج کند و آن را وارد بعد یادگیری کند. در واقع در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی مشخص شده است که این آزمون ها و روش بررسی آن ها به نوعی طراحی شده است که می تواند یک دانش آموز را از سطح منفی به سطح قابل توجهی ارتقا بدهد.

نکته مثبت دیگر را می توان در برنامه ریزی های دقیق، زمان بندی های اصولی و همراهی با سیستم آموزشی کشور دانست.

https://parsamoozan.com/userfiles/eeaddf28.jpeg
 

 

برخی نکات منفی در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی


 

مسلما هیچ چیز در این دنیا را نمی توان پیدا کرد که عاری از اشتباه و اشکال باشد. مسلما در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی می توان برخی نکات منفی در این آزمون ها را پیدا کرد.

مهمترین نکته منفی که در این بین وجود دارد این است که قلمچی خود ناشر کتاب های کمک آموزشی و تست و ... می باشد. از این رو برای این که بتواند این خدمات خود را هم به مشتری یا دانش آموزهای خود بفروشد سعی می کند در آزمون ها مبنا را بر استفاده از این ابزارها قرار دهد.

در کلام ساده تر مبنای اصلی طرح سوالات کانون قلم چی بیشتر کتاب های خودش می باشد تا این که بخواهد بر اساس روند کنکور پیش برود. این کتاب ها مسلما در راستای کنکور طراحی شده است اما به هر حال با فرم اصلی سوالات کنکور فرق دارد و این باعث شده است که عملا زاویه سوالات آزمون قلمچی با کنکور نسبتا محسوس باشد.

نکته مهم منفی   دیگر در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی را می توان در خدمات رسانی قلمچی به شهرهای نسبتا کوچک تر دانست. در این شهرها عموما ارسال پاسخ برگ ها دیرتر انجام می گیرد و به طبع کارنامه نیز دیگر در دسترس قرار می گیرد. از طرف دیگر پشتیبان ها در این شهرها تحت نظارت کامل قرار ندارند و این باعث شده است که این خدمت مهم کاربرد خودش را از دست بدهد. در واقع پشتیبان ها در این شهرها به چند زنگ چند دقیقه ای در هفته اکتفا می کنند و عملا کار خاصی در خصوص برنامه ریزی و پیگیری انجام نمی دهند.


 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/7622ec99.jpeg


 

پایان سخن از هر آن چیزی که گفتیم

به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی قلمچی مشخص شد آزمون های قلمچی از نظر جامعه آماری، کیفیت سوالات و خدمات رسانی و همچنین تبدیل آزمون به محلی برای آموزش موفق عمل کرده است و این موضوع باعث شده که سطح آموزشی کشور تحت تاثیر قرار بگیرد، اما به هر حال این آزمون ها هم نقاط ضعف خاص خودش را دارد که می توان در این زمینه به انحصاری بودن سوال ها اشاره کرد. در نهایت به نظر می آید که این آزمون ها می تواند در حالت کلی برای دانش آموزان در پایه های مختلف، به خصوص پایه های نزدیک  به کنکور اثر گذاری خوبی داشته باشد. 

 




آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد