بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش

بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش

می توان گفت که نقطه قوت اصلی در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش جامعه آماری بسیار بالا و نزدیک به کنکور در آزمون های جامع آن است.

این جامعه آماری به قدری قوی است که بسیاری معتقد هستند رتبه به دست آمده در این آزمون ها با درصد خطای کمی می تواند آینه ای از رتبه آتی شما در کنکور باشد.


 

بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش را خوانده اید؟


 

آزمون های آزمایشی سنجش یکی از معروف ترین آزمون های آزمایشی در سطح کشور محسوب می شود. عمده ترین علت این شهرت را می توان در این دانست که سازمان سنجش مسئول اصلی برگزاری آزمون کنکور است و این آزمون های آزمایشی نیز تحت شرکت تعاونی سنجش طراحی و برگزار می شود، از این رو به نظر می رسد کفه نکات مثبت بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش کمی سنگین تر باشد. اما آیا واقعا این چنین است؟

دو فرضیه در مورد آزمون های آزمایشی سنجش وجود دارد. فرضیه اول و البته قطعی تر این است که مسلما طراحان کنکور رابطه ای با طرح سوالات این آزمون ندارد و در واقع شرکت در این آزمون لزوما به معنی به دست آوردن سوالات کنکور نیست.


 اما فرضیه دوم در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش به نکته جالبی اشاره می کند. در فرضیه دوم که بر اساس تجربه به دست آمده به نظر می رسد روند آزمون های سنجش می تواند فرم کلی کنکور در سال جدید را مشخص کند. در کلام ساده تر نوع طراحی سوال و میزان سختی سوالات در آزمون های سنجش به نوعی می تواند یک نوع قدرت پیش بینی به داوطلب در مورد سختی کنکور بدهد. البته این فرضیه ای است که بر اساس تجربه به دست آمده و هیچگاه مورد تایید هیچ گروه آموزشی از جمله خود سنجش قرار نگرفته است. نکته مهمی که باید در همین ابتدای بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش به آن اشاره کنیم این است که این بررسی ها بر اساس 4 آزمون آزمایشی جامع سنجش به دست آمده است و نگاهی به آزمون های ماهانه آن نشده است. در ادامه سعی می کنیم بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش را کامل تر مورد بررسی قرار دهیم.

                 https://parsamoozan.com/userfiles/0eb6c56b.jpeg


 

بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش و نقاط قوت این آزمون ها


 

آزمون های سنجش در میان داوطلبان کنکور بسیار معروف است. این آزمون ها با وجود این که در پایه های دیگر نیز برگزار می شود اما عملا بیشتر شرکت کنندگان این آزمون کسانی هستند که در شرف کنکور قرار گرفته اند. همین موضوع باعث شده است که این آزمون به نوعی بتواند به صورت تخصصی تر برگزار شود.
 

نکته بسیار مهم دیگر این است که معمولا دانش آموزان از آزمون های عادی و ماهانه سنجش کمتر استفاده می کنند و بیشتر سراغ آزمون های جامع سنجش می روند. از این رو می توان گفت که نقطه قوت اصلی در بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش جامعه آماری بسیار بالا و نزدیک به کنکور در آزمون های جامع آن است.
 

این جامعه آماری به قدری قوی است که بسیاری معتقد هستند رتبه به دست آمده در این آزمون ها با درصد خطای کمی می تواند آینه ای از رتبه آتی شما در کنکور باشد. این که بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور در 4 آزمون جامع سنجش شرکت می کنند تقریبا تبدیل به یک سنت و اصل شده است.
 

فارغ از جامعه آماری بالا می توان سوالات این آزمون ها را در حد سوالات کنکور سراسری دانست. در واقع اصلی ترین منبع طراحی سوالات سنجش همان بانک سوالات خود کنکور است. از این رو استفاده از این آزمون های جامع می تواند داوطلب را برای چند بار در شرایط واقعی کنکور قرار دهد و این می تواند درست مانند بازی های دوستانه فوتبال باشد. همانطور که در بالا گفتیم برخی مواقع سختی و یا آسانی سطح سوالات کنکور می تواند یک پیش بینی خوب از روند سوالات کنکور به داوطلب بدهد البته این اتفاقی نیست که تاکنون تایید یا رد شده باشد و تنها یک فرضیه تجربی محسوب می شود.

https://parsamoozan.com/userfiles/e2a3d48d.jpeg


 

 

بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش از نظر نقاط ضعف


 

اما اگر بخواهیم آزمون های سنجش را فارغ از 4 آزمون جامع آن بررسی کنیم، عملا به این نتیجه خواهیم رسید که این آزمون نمی تواند گزینه مناسبی برای داوطلبان باشد.

اولین نکته منفی این آزمون را می توان در برنامه ریزی عجیب و غریب آن دانست. در زمانی که دیگر موسسات آموزشی در ماه 4 بار 4 بار آزمون آزمایشی برگزار می کنند برگزاری یک آزمون در یک ماه نمی تواند چندان جذاب به نظر برسد. این داستان زمانی بدتر می شود که بدانیم شما قرار نیست در همان روز کارنامه خودتان را تحویل بگیرید و دست به برنامه ریزی بزنید. کارنامه شما چند روز بعد به دست شما می رسد. این در حالی است که شما برای این آزمون جامعه آماری خوبی ندارید و نمی توانید چندان روی رتبه و نمره و تراز آن حساب کنید.

بنابراین به طور کلی بسیاری از داوطلبان حق دارند که نخواهند در آزمون های پایه ای یا ماهانه سنجش شرکت کنند. البته شاید این نوع برنامه ریزی ماهانه بتواند برای گروهی از دانش آموزان و داوطلبان موثر باشد. این چیزی است که بیشتر به خود شخص بستگی دارد.

https://parsamoozan.com/userfiles/f2d13197.jpeg
 

پایان سخن از بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش


 

به طور کلی اگر بخواهیم جمع بندی در مورد بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش داشته باشیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که این بررسی را باید از دو زاویه آزمون های جامع و آزمون های ماهانه نگاه کرد.


 

بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش در آزمون های جامع نشان می دهد که این آزمون ها می تواند جامعه آماری خوب و نزدیک به کنکور برای دانش آموزان و داوطلبان ایجاد کند. در کلام ساده تر شرکت در آزمون های جامع در میان داوطلبان کنکور به نوعی تبدیل به یک سنت شده است. این چیزی است که حتی باعث شده آزمون های آزمایشی جامع قلم چی تحت الشعاع آن قرار بگیرد.

اما اگر بخواهیم از دید کلی به آزمون های سنجش نگاه کنیم، عملا نمی توان آن ها را چندان کارآمد دانست. این آزمون ها با وجود این که در پایه های مختلف تحصیلی نیز برگزار می شود اما نه سطح سوالات چالش برانگیزی دارد و نه جامعه آماری قابل قبولی ارائه می دهد. از این رو به نظر می رسد در انتهای بررسی جامع آزمون‌های آزمایشی سنجش باید گفت که شما بهتر است تنها به همان 4 آزمون جامع سنجش بسنده کنید. این 4 آزمون می تواند کارکردی را که شما به دنبال آن هستید به راحتی ارائه بدهد و موقعیت خوبی برای شما ایجاد کند. پس سعی کنید از آن ها استفاده کنید و به نوعی به این سنت پایبند باشید.

 




آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد