بهترین روش مرور دروس کنکور

بهترین روش مرور دروس کنکور

پروسه مرور دروس کنکور بر اساس نوع درس متفاوت است. برای دروس اختصاصی مثل ریاضی و فیزیک و همینطور یک سری دروس محاسباتی نیاز است که مرور در رویکرد دیگری دنبال شود مثلاً نیاز است که در ابتدا نکات کلیدی و فرمول ها یادداشت شود و این برگه ها به دقت مطالعه شوند. معمولاً دروس اختصاصی و محاسباتی می بایست طبقه بندی شده و مرور شود.

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خیلی زود مطالب درسی را فراموش می کنید یا حس می کند که فراموش کرده اید، باید بدانید که مرور درست مطالب را بلد نیستید! مرور دروس کنکور یکی از مهمترین بخش هایی است که باید مدنظر قرار دهید پس با ما همراه باشید که تکنیک های جالب مرور را یاد بگیرید. 

 

 

روش درست مرور دروس کنکور


 

برای مرور دروس کنکور نیاز است که روش درست را یاد بگیریم و فاصله های زمانی مناسب را مدنظر قرار دهیم. حال یعنی چه؟

باید در فواصل مانی مشخص مطالب درسی دوباره خوانی و مرور شود و پس از 5 بار مرور مطالب درستی دیگر چیزی به اسم فراموشی معنایی نخواهد داشت به طوری که فراموش کردن مطلب مورد نظر از یادگیری آن سخت تر می شود. در واقع با 5 بار مرور مطالب، مطلب مورد نظر در ذهن تثبیت شده است و این رویکرد فرآیند یادگیری را به خوبی دنبال می کند.روند مرور دروس کنکور به این صورت است که اولین مرور می بایست 20 دقیقه پس از خواندن درس صورت بگیرد و دومین مرور می بایست یک روز بعد باشد اما برای سومین مرور باید 6 روز پس از مرور دوم شرایط در نظر گرفته شود.

به طور کلی فراموش یک منحفی خاص است و پس از انجام مرور ها، شیب این منحنی کند می شود. زمانی که پس از چند روز برای بار سوم مرور صورت می گیرد دیگر با فراموش مطالب خداحافظی خواهیم کرد. در صورتی که نیاز است مطالب اصلا فراموش نشود باید 30 روز بعد هم یک بار مطالب مرور شود و مطالعه صورت بگیرد. به طور نیاز به 5 الی 6 بار خواندن یک مطلب است و نباید فراموشی در این زمینه صورت بگیرد. 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/f0521f34.png
 

مرور دروس کنکور (ریاضی و فیزیک و دروس محاسباتی)


 

روند مرور دروس کنکور بر اساس نوع درس متفاوت است. برای دروس اختصاصی رشته ریاضی و فیزیک و همینطور یک سری دروس محاسباتی نیاز است که مرور در رویکرد دیگری دنبال شود مثلاً نیاز است که در ابتدا نکات کلیدی و فرمول ها یادداشت شود و این برگه ها به دقت مطالعه شوند. معمولاً دروس اختصاصی و محاسباتی می بایست طبقه بندی شده و مرور شود. زدن تست های طبقه بندی شده خود بخشی از مرور محسوب می شود. نیاز است که تست های غلط را علامت دار کنید و در پروسه مرور این بخش ها را مطالعه کنید به طور کلی دروس محاسباتی به شکلی دنبال می شود که می بایست بیشترین زمان روی تست زنی صورت بگیرد پس روش مرور دروس کنکور از نوع اختصاصی تست زنی است. البته هرچه پروسه تست زنی مفهومی تر پیش برود تاثیرات بهتری دارد. 

https://parsamoozan.com/userfiles/c1b74767.png

 
 

مرور دروس کنکور ( زیست شناسی)


 

زیست شناسی درس سرنوشت ساز برای رشته علوم تجربی محسوب می شود و به طور کلی مرور درس زیست شناسی باید به صورت ترکیبی صورت بگیرد و در پروسه مطالعه می بایست هر سه کتاب زیست شناسی پیش روی شما قرار بگیرد و به طور کلی مباحث ترکیبی سبب می شود که موقعیت یادگیری دقیق و اصولی باشد. به طور کلی 50 تست از زیست شناسی در کنکور وجود دارد که بخش عمده ای از این تست ها به صورت ترکیبی هستند. بسیار مهم است که مرور این درس با ترسیم اشکال باشد تا در ذهن نقش ببندد و از سوی دیگر بسیار مهم است که مطالب مهم کتاب های درسی نیز علامت دار باشد و البته که مرور دروس کنکور نیاز به حاشیه نویسی دقیق دارد همه این موارد بخش مهمی از اصول یادگیری دروس زیست شناسی محسوب می شود. معمولاً زیست شناسی نیاز به مطالعه چند باره در ماه دارد و نمی تواند یک الی دو بار مطالعه را گزینه قابل قبولی برای این درس در نظر داشت. 

 

 

مرور دروس کنکور ( دروس عمومی)


 

برای مرور دروس کنکور به خصوص درس هایی مانند دین و زندگی و ادبیات فارسی و عربی که فرار هستند باید یک سری تمهیدات در نظر گرفته شود. به طور کلی ساختار این دروس در کنکور سراسری هر ساله بسیار مشابه دنبال می شود و این ساختار مشابه کمک می کند تا پروسه مرور دروس کنکور به دقت صورت بگیرد. از سوی دیگر بسیار مهم است که یادگیری نکات به صورت کامل باشد و ریزه کاری های حفظی نیز ارزیابی شود. دسته بندی نکات برای این دروس بسیار مهم است. دروس حفظی معمولاً پر از نکات ریز و درشت هستند و باید ریزه کاری های حفظی رعایت شود و به طور کی تست زنی های مجموعه ای گزینه خوبی برای این دروس هستند. نیاز است که پاسخ نامه تست ها به صورت تشریحی مطالعه شود تا تفاوت های کوچک هر یک از سوالات مشخص شود. دروس عمومی به طور کلی بر اساس مروری که صورت می گیرد در ذهن نقش می بندد و این موضوع سبب می شود تا بتوانید تفاوت جزئی بین سوالات مشابه را پیدا کنید.


 

چرا فراموش می کنم؟


 

شاید برای شما هم پیش آمده است که 48 ساعت پس از مطالعه درس این تصور را دارید که اصلاً چیزی یادتان نیست! البته اینکه اصلاً چیزی یادتان نباشد کمی اغراق است اما تقریباً نیمی از مطالب را از یاد برده اید. مشاوران تحصیلی معمولاً روی مرور درس تاکید ویژه ای دارند اما با یک بار مرور تاثیر چندانی دیده نمی شود بهتر است که پروسه مرور 2 الی 3 روز پس از خواندن مطالب صورت بگیرد. 

https://parsamoozan.com/userfiles/aca7240a.png


 

خودتان را بمباران نکنید!


 

اینکه در هر بار مرور به سراغ کتاب مرجع با حجم زیاد بروید به کل اشتباه است. هرچه مطالب مرور حجیم تر باشد شما را از درس دورتر می کند چون زمان زیادی صرف شده و سبب کلافگی شما می شود. متونی از کتاب درسی که قبلاً علامتدار شده اند می بایست مرور شود. اگر خلاصه برداری کرده باشید مرور برایتان بسیار آسانتر می شود و در صورتی که یادداشت های خاصی نوشته باشید می توانید نکات به دست آمده را به شکل تست زنی دنبال کنید و بهترین منابع را برای مرور داشته باشید.

 

 

 

تکنیک های مرور دروس کنکور


 

یکی از تکنیک های جالب برای مرور دروس کنکور این است که از جعبه لایتنر استفاده کنید این روش برای مرور و یادگیری دروس عمیق است. در صورتی که روی درس خاصی ضعف دارید این روش گزینه خوبی خواهد بود و سبب می شود که در طول زمان ضعف شما برطرف شود. اینطور که بررسی ها نشان می دهد مباحثی که در این زمینه ارزیابی می شود به صورت کاملاً کاربردی به شما توضیح داده می شود. 

از دوره های آموزشی حرفه ای استفاده کنید. ما در پکیج های آموزشی خود تکنیک های مرور دروس کنکور را به شما خواهیم گفت به طوری که بتوانید در روزهای پایانی نیز از فرصت خود استفاده کنید و نکات مهم را در ذهن خود طبقه بندی نمایید. مرور نکات درسی و اشکال و یادآوری فرمول ها اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلاً دروس زیست شناسی از دسته مواردی است که باید به دقت ارزیابی شود و در این راستا تکنیک های مرور دروس کنکور کمک می کند تا یادگیری بر اساس فرمول های مشخصی دنبال شود. بررسی مجدد برخی از دروس سبب می شود تا درس در موقعیت درست و قانونی خود قرار بگیرد و تاثیرگذاری بالایی داشته باشد. همه دروس کنکور نیاز تکرار و تمرین دارند اما روش های تکرار و بازخوانی با هم فرق دارد. در هر صورت بهتر است همه بخش های مرور را به روز آخر موکول نکنید. 



آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد