رشته زبان اسپانیایی | معرفی کامل

رشته زبان اسپانیایی | معرفی کامل

رشته زبان اسپانیایی یکی از دومین زبان های محبوب در دنیا محسوب می شود. این رشته مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور قرار گرفته استرشته زبان اسپانیایی که یکی از شاخه ‌های جدید رشته زبان های خارجی به شمار می آید و  از بازار کار بهتری نسبت به دیگر رشته‌ های زبان خارجه برخوردار می باشد.


 


 

رشته زبان اسپانیایی از جمله زبان های خارجی بوده که بعد از زبان انگلیسی مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور قرار گرفته است. طبق آمار این زبان یکی از دومین زبان های محبوب در دنیا محسوب می شود. در واقع زبان اسپانیایی زبان رسمی در چهار قاره بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. داوطلبان زیادی سالانه می توانند علاوه بر شرکت در کنکور رشته اصلی در کنکور زبان نیز شرکت نمایند. در واقع دانش آموزان علاوه بر رشته اصلی خود که یکی از سه رشته ریاضی، انسانی و تجربی می باشد می توان رشته زبان را که یک رشته شناور است جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند.  

آشنایی با دروس اصلی و تخصصی رشته زبان اسپانیایی

بهتر است بدایند دانشجویان رشته زبان اسپانیایی جهت فارغ التحصیل شدن لازم است یکسری دروس اصلی و تخصصی را با موفقیت پشت سر بگذرانند. بد نیست با این دروس به صورت مختصر آشنا شوید این دروس تخصصی عبارتند از: درآمدی بر ادبیات، ترجمه نوار و فیلم، خواندن متون مطبوعاتی، خلاصه ‌نویسی، ترجمه کتاب، دستور و انشا، خواندن و درک مفاهیم، مکالمه موضوعی، ترجمه شفاهی، فنون ترجمه، نگارش ساده، تجزیه و تحلیل متون ادبی، تاریخ زبان اسپانیایی، نامه ‌های اداری و بازرگانی، انگلیسی تخصصی، ترجمه متون مطبوعاتی، نمونه ‌های نثر و شعر، نگارش پیشرفته، اصول و روش ترجمه، ترجمه پیشرفته، گفت و شنود، اصطلاحات زبان، مقاله ‌نویسی، سخنرانی. لازم به ذکر است رشته زبان اسپانیایی برای علاقه مندان به حوزه مطالعات آمریکای لاتین از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، به همین دلیل این رشته به منظور تربیت پژوهشگران زبان و زبان شناسان تاسیس شده است. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی با تاریخ و آداب و رسوم ملت های اسپانیایی زبان به خوبی آشنا خواهند شد. همچنین این رشته دارای تاثیر بسیار مستقیمی بر ادامه روند توسعه به عنوان یک وسیله ایجاد ارتباط می باشد


 

https://parsamoozan.com/userfiles/0c51ec25.png

 

نگاهی بر  آینده شغلی و بازار کار رشته زبان اسپانیایی

بهتر است بدانید این رشته که یکی از شاخه ‌های جدید رشته زبان های خارجی به شمار می آید و  از بازار کار بهتری نسبت به دیگر رشته‌ های زبان خارجه برخوردار می باشدفارغ التحصیلان رشته زبان اسپانیایی می توانند به عنوان مترجم در دستگاه های دولتی و غیر دولتی مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند. همچنین زباندان این رشته می توانند به عنوان راهنما و مترجم گروه های اسپانیایی که به ایران می آیند فعالیت داشته باشند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز تجاری و اقتصادی که با کشورهای اسپانیایی زبان در ارتباط هستند دارای فعالیت بوده و وارد بازار کار شوند. فعالیت در دارالترجمه های کشور از دیگر موقعیت های شغلی این رشته به شمار می آید. همچنین افرادی که دارای مدرک کارشناسی در رشته زبان اسپانیایی می باشند به راحتی می توانند در آموزشگاه های زبان که این رشته را آموزش می دهند به راحتی تدریس کنند. همچنین دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود در شرکت هایی که دارای نمایندگی در ایران هستند فعالیت کرده و کسب درآمد نمایند. از دیگر فرصت های شغلی این رشته می توان به انجام فعالیت های زبان اسپانیایی هنری در بخش هایی از صدا و سیما اشاره کرد. دانش آموزان بر اساس علاقه می توانند این رشته را جهت ادامه تحصیل انتخاب کرده و با کسب مهارت و دانش در این زمینه وارد بازار کار شوند. لازم به ذکر است این رشته به دلیل شباهت زیادی که به زبان انگلیسی دارد یکی از راحت ترین و آسان ترین زبان های خارجی برای یادگیری به شمار می آید. با توجه به اینکه بیشتر افراد کشورمان با زبان انگلیسی آشنایی دارند، از اینرو دانشجویان به راحتی قادر خواهند بود این زبان را یاد بگیرند

 

https://parsamoozan.com/userfiles/448f4d57.png

نگاهی بر طول دوره کارشناسی رشته زبان اسپانیایی

دانش آموزانی که رشته زبان اسپانیایی را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند لازم است از علاقه و انگیزه بالایی در این رشته برخوردار باشند. این رشته بر خلاف اینکه زبان مادری ما نیست اما جذابیت بسیار بالایی دارد. در واقع دانشجویان باید قبل از هر چیز از علاقه خود مطمئن باشند، زیرا در طول دوره تحصیل ممکن است دانشجو به دلیل عدم ارتباطات فرهنگی دچار یاس و سردی شوند. طول دوره تحصیلی این رشته برابر ۴ سال معادل ۸ ترم تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است که این رشته از زیر مجموعه های کنکور زبان محسوب می شود. پذیرش این رشته معمولا در دانشگاه های دولتی و به شکل روزانه و شبانه صورت می پذیرد. این رشته تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد، چرا که یک رشته نوپا می باشدرشته زبان اسپانیایی امروزه در تعداد محدودی دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود. لازم به ذکر است که دانشجویان این رشته جهت ادامه تحصیل می توانند رشته هایی همچون مطالعات آمریکای لاتین و رشته های مطالعات جهان را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که د انشجویان این رشته برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند از طریق سفارت های مختلف مانند مکزیک و اسپانیا اقدام کنند. دانشجویان رشته زبان اسپانیایی جهت فارغ التحصیل شدند لازم تعداد ۱۳۵ واحد را پاس کنند. لازم به ذکر است که از این ۱۳۵ واحد ۲۱ مربوط به دروس عمومی، ۷۴ واحد پایه، ۲۱ واحد دروس تخصصی و ۱۸ واحد دروس تخصصی می باشد. بهتر است بدانید کنکور زبان دارای ۴ زیر گروه بوده که ضرایب دروس تخصصی در هر کدام از این گروه ها متفاوت می باشد. دانش آموزان جهت قبولی در این رشته لازم است مطابق با ضرایب دروس تخصصی اقدام به برنامه ریزی کرده و از منابع مناسب استفاده کنند.  

https://parsamoozan.com/userfiles/5f6e575d.jpeg

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد