معرفی رشته حسابداری

معرفی رشته حسابداری

رشته حسابداری از بازار کار بسیار خوبی برخوردار می باشد، از اینرو به یک رشته پرطرفدار در بین داوطلبان کنکور تبدیل شده است. فارغ التحصیلان رشته حسابداری نسبت به دیگر رشته ها کمتر با مشکل بیکاری مواجه خواهند شد. این رشته از جمله رشته‌ های پرطرفدار آموزش عالی می باشد که داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فیزیک و تجربی برای رسیدن به آن با یکدیگر رقابت می کنند.


 

رشته حسابداری از جمله رشته‌ های پرطرفدار آموزش عالی می باشد که داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فیزیک و تجربی برای رسیدن به آن با یکدیگر رقابت می کنند. با استفاده از این رشته ثبت معاملات و انجام امور مالی یک شرکت صورت می پذیرد. دانش آموزان با انتخاب این رشته می توانند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنند. 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/774a48c0.jpeg


 

نگاهی بر بازار کار و آینده شغلی رشته حسابداری

بهتر است بدانید رشته حسابداری از بازار کار بسیار خوبی برخوردار می باشد، از اینرو به یک رشته پرطرفدار در بین داوطلبان کنکور تبدیل شده است. به جرات می توان گفت فارغ التحصیلان رشته حسابداری نسبت به دیگر رشته ها کمتر با مشکل بیکاری مواجه خواهند شد. دانش آموختگان این رشته بعد از فارغ التحصیلی می توانند در موسسات و واحدهای تجاری خصوصی و دولتی مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند. دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود در شغل های مختلفی همچون رییس بانک، کارشناس امور مالیاتی، کارمند بانک، حسابدار، کارشناس پشتیبانی نرم افزار تحلیل گر مالی در مؤسسات و واحدهای تجاری (دولتی یا خصوصی )، کارشناس بورس و سرمایه گذاری و حسابرس مدیر مالی به فعالیت بپردازند. همچنین ادارات دارایی، مؤسسات بیمه،  واحدهای صنعتی و شرکت های تولیدی و شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر انتفاعی از جمله مراکز مختلفی هستند که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آن ها مشغول به کار شده و کسب درآمد نمایند. لازم به ذکر است که میزان درآمد و حقوق یک حسابدار به فاکتورها و عوامل متعددی همچون سابقه کار و میزان تحصیلات این افراد بستگی دارد. در واقع یک حسابدار در صورتی که از مهارت و توانایی بالایی برخوردار باشد به نسبت درآمد بالاتری در طول سال خواهد داشت. 

https://parsamoozan.com/userfiles/b2a92b02.jpeg


 

آشنایی با مهارت ها و توانایی های مورد نیاز رشته حسابداری

دانش آموزانی که رشته حسابداری را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند لازم است از مهارت ها و توانایی های خاصی برخوردار باشند تا بتوانند به یک حسابدار ماهر و قوی تبدیل شوند. قوی بودن در رشته ریاضیات و آمار یکی از این نیازهای ضروری دانش آموزان به شمار می آید. در واقع یک حسابدار باید قادر باشد ساعت ها پشت کامپیوتر نشسته و معادلات ریاضی را به بهترین شکل انجام دهد. همچنین فارغ التحصیلان این رشته پرطرفدار باید در زمینه ادبیات قوی باشند تا بتوانند گزارش کارهای مناسب و جامعه را ارائه دهند. از دیگر مهارت ها و توانایی های مورد نیاز برای ورود به این رشته پرطرفدار داشتن قدرت بدنی مناسب می باشد. همچنین یک حسابدار لازم است با انضباط، خلاق و صبور باشد. لازم به ذکر است که یک فارغ التحصیل رشته حسابداری باید قادر باشد اطلاعات مالی را ثبت و ذخیره کند و آن ها را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج را به صورت گزارش های روزانه و یا ماهیانه ارائه دهد. داشتن مهارت کافی برای استفاده از نرم افزار حسابداری، داشتن توانایی خوب در کاربرد و استفاده از نرم افزار Excel در امور مالی،  مهارت های ارتباطی، آشنایی با نرم افزارهای ICDL و اینترنت، تسلط داشتن به قوانین مالیاتی، دارا بودن توانایی انجام کار در محیط گروهی ، داشتن دانش کافی و به روز در حسابداری، داشتن تجربه کافی برای تهیه صورت حقوق و دستمزد بیمه و مالیات استفاده از نرم افزار‌ Excel، مسئولیت پذیری، دانستن مفاهیم خلق ، ارزش آفرینی، داشتن تجربه در صدور اسناد حسابداری درنرم افزار مالی پیشرفته  از دیگر مهارت ها و توانایی های  مورد نیاز برای ورود به این رشته به شمار می آیند.

https://parsamoozan.com/userfiles/1ac2bdb3.jpeg


 

نگاهی بر طول دوره رشته حسابداری

بهتر است بدانید دانشجویان رشته حسابداری برای فارغ التحصیل شدن لازم است یکسری دروس پایه ، اصلی و تخصصی را با موفقیت پاس کنند. بد نیست با این دروس تخصصی و پایه به خوبی آشنا شوید.  لازم به ذکر است که دروس اصلی و تخصصی این رشته کاربردی شامل دروس اصول تنظیم و کنترل بودجه، حسابداری مالیاتی، حسابداری میانه، مدیریت مالی، اصول حسابداری، متون حسابداری، حسابرسی، حسابداری پیشرفته، مباحث جاری حسابداری و حسابداری صنعتی است. همچنین دروس پایه ایی که دانشجویان این رشته جهت فارغ التحصیل شدند لازم است آن ها را پاس کنند عبارتند از: روش تحقیق، پول و ارز بانکداری، حقوق بازرگانی، جامعه شناسی، توسعه اقتصادی، مدیریت تولید، اصول علم اقتصاد، مبانی کاربرد کامپیوتر، ریاضیات پایه، روانشناسی عمومی، ریاضیات کاربردی، مالیه عمومی، آمار کاربردی، پژوهش و عملیات، مبانی سازمان مدیریت. لازم به ذکر است که دانشجویان این رشته می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل داده و وارد بازار کار شوند. بهتر است بدانید طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی با احتساب دوره کارآموزی برابر ۵ سال می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان این رشته جهت فارغ التحصیل شدند لازم است ۱۶۰ واحد درسی را با موفقیت پاس کنند. از این ۱۶۰ واحد ۷۱  واحد مربوط به دروس اختصاصی، 20 واحد دروس عمومی،10 واحد هم به کار آموزی و 50 واحد به دروس پایه اختصاص دارد. 

https://parsamoozan.com/userfiles/5a445901.jpeg


 

آشنایی با گرایش های مختلف رشته حسابداری

بهتر است بدانید رشته حسابداری که به بررسی اقتصاد و امور مالی شرکت ها و سازمان های مختلف می پردازد دارای گرایش های مختلفی است. دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند لازم است بدانند گرایش های مختلف این رشته در این مقطع شامل گرایش های رشته حسابرسی، حسابداری مدیریت و گرایش حسابداری عمومی می باشد. همچنین گرایش های مختلف رشته حسابداری در مقطع دکترا شامل گرایش های مختلف حسابداری صنعتی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، رشته حسابداری مدیریت و حسابداری منابع انسانی است. 

 




آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد