عربی کنکور را چگونه بخوانم؟ (رشته های غیر انسانی)

عربی کنکور را چگونه بخوانم؟ (رشته های غیر انسانی)

ما در این مقاله بیان کردیم که برای پیدا کردن نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) نمی توانیم به شیوه عادی و عمومی رفتار کنیم. شما در این درس با هدفی مشخص رو به رو نیستید و نمی دانید که قرار است چه چیزی را به دست بیاورید، همین سردرگمی عملا آموزش این زبان را سخت و کنکور آن را سخت تر کرده است.


 

نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) چگونه است؟


 

درس عربی به واقع درس سخت و شاید برای بسیاری از داوطلبان به خصوص داوطلبان غیر رشته انسانی حوصله سر بر باشد. زیرا تقریبا نمی توان رشته ای در ریاضی یا تجربی پیدا کرد که زبان عربی به عنوان یک واحد درسی در آن رشته ها ارائه شود. اما از آن جایی که عربی را زبان قرآن می گویند، به نظر می رسد کاری جز پیدا کردنبهترین نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) نمی توان کرد.یکی از مهمترین چالش هایی که در درس عربی وجود دارد این است که هدف اصلی این درس چه برای دانش آموزان و چه برای معلمان تقریبا نامشخص است. شما در درس زبان انگلیسی می دانید که قرار است یک زبان جدید یاد بگیرید یا  حداقل تلاش بر این است که یک زبان جدید بیاموزید اما در درس عربی عملا همچنین هدفی دیده نمیشود. این درس از دو عنصر اصلی لغت و قواعد ساخته شده است.سختی زبان عربی عملا مانع از این می شود که بتوان این زبان را بر اساس 3 سال آموزش یاد گرفت. بنابراین عملا دانش آموز نمی داند که در زبان عربی باید به دنبال چه چیزی بگردد و همین موضوع باعث سردرگمی او در نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) می شود.در ادامه قصد داریم نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


 


 

زبان عربی، شیرین اما سخت


 

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره کردیم زبان عربی، زبانی سخت است که احتمالا  در دسته سخت ترین زبان های دنیا بتوان آن را قرار داد. عرب زبان ها و کسانی که به خوبی به این زبان صحبت می کنند به خوبی مفهوم سختی زبان عربی را درک می کنند. در زبان عربی تقریبا برای هر موقعیت و هر نوع صحبتی قانون و قاعده ایوضع شده است. کاملا مشخص است که استفاده از این قواعد برای آموزش زبان عربی یا هر زبان دیگر نمی تواند کارآمد باشد.در واقع روش آموزش عربی در سیستم کشور به مانند این است که بخواهیم آموزش زبان به کودک را از قواعد زبان فارسی شروع کنیم. مثلا به او توضیح دهیم که حال ساده چیست و چه کاربردی دارد!! اما در واقعیت این چنین اتفاقی رخ نمی دهد. در واقعیت کودک به شکل سماعی یاد می گیرد و کم کم شروع به صحبت می کند. این فرمولی است که به واقع در آموزش زبان عربی نادیده گرفته شده است.اما سوال اساسی این است که نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) چگونه باید باشد؟ در واقع وقتی ما هدف مشخصی در آموزش زبان عربی نداریم عملا نمی توانیم انتظار داشته باشیم که نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جزانسانی) درستی پیدا کنیم. به نظر شما درست ترین نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.


 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/a9365eae.jpeg


 


 

بهترین نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی)


 

همانطور که گفتیم زبان عربی مانند سایر دروس آموزشی هدف مشخصی ندارد و هیچکس دقیقا نمی داند که در این درس به دنبال چه چیزی هستیم. از این رو عملا نمی توان در نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) مانند سایر دروس رفتار کرد.بهترین نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) استفاده از مهندسی معکوس است. در کلام ساده تر شما به جای مطالعه زبان عربی تنها و تنها و تنها باید تست بزنید. تمام قواعد این درس را در نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جزانسانی) کنار بگذارید. این زبان را بدون قاعده و تنها با تکیه بر لغات مطالعه کنید و در ادامه تنها و تنها تست بزنید. این تست زدن ها کم کم شما را با یک واقعیت جالب رو به رو می کند.زبان عربی در کنکور یک قلق خاص دارد. شما باید با تست زیاد بتوانید این قلق را به دست بیاورید. جالب اینجاست که این قلق ربطی به قواعد عربی ندارد. یعنی فردی با کمترین دانش از قواعد عربی با استفاده از این قلق می تواند به درصدهای بالایی برسد. این یک جادو یا دروغ نیست. این حقیقت است. این اتفاقی است که در دنیای کنکور رخمی دهد. پس به جای این که خودتان را غرق در قواعد مختلف بکنید بهتر است همه آن ها را کنار بگذارید و به اندازه یک آشنایی کلی آن ها را مطالعه کنید سپس تنها به تست زدن اکتفا کنید. این می تواند رمز موفقیت شما در کنکور باشد.


 


 

https://parsamoozan.com/userfiles/f2e8fb61.jpeg


 

یک جمع بندی

ما در این مقاله بیان کردیم که برای پیدا کردن نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) نمی توانیم به شیوه عادی و عمومی رفتار کنیم. شما در این درس با هدفی مشخص رو به رو نیستید و نمی دانید که قرار است چه چیزی را به دست بیاورید، همین سردرگمی عملا آموزش این زبان راسخت و کنکور آن را سخت تر کرده است.از این رو بهترین نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) این است که اصلا سراغ قواعد این زبان نروید و یا به صورت کلی آن را مطالعه کنید. شما در نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری ( عربی مخصوص رشته های به جز انسانی) باید با تکیه بر لغات و دانش لغوی خودشروع به تست زنی کنید. این کار می تواند معجزه کند. در واقع زبان عربی در کنکور یک قلق خاص دارد که اگر فرد بتواند به آن برسد عملا می تواند بدون اشراف کامل بر قواعد زیاد و عجیب و غریب عربی به درصد بالایی برسد. کسی که بتواند به این قلق برسد عملا زبان عربی و سختی آن به عنوان یک امتیاز مهم برای او محسوب میشود.

 




آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد