شیمی کنکور سراسری | بهترین روش مطالعه

شیمی کنکور سراسری | بهترین روش مطالعه

مهم ترین نکته ای که در نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری باید به آن توجه داشته باشید این است که این درس عملا قرار است اتفاقات طبیعی در بعد شیمیایی را مورد بررسی قرار دهد. مهمترین چالشی که در این درس وجود دارد نام ها و اسامی عجیب و غریب و زیاد است.


 

نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری را یاد بگیرید...


 

شیمی از جمله درس هایی در کنکور محسوب می شود که برای عده ای به اندازه درس ادبیات ساده و برای عده ای دیگر بدترین کابوس محسوب می شود. شیمی می‌تواند برای گروهی درس شیرینی باشد و برای گروه دیگر از زهر هم بدتر باشد. مسلما گروه اول نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری را به خوبی می‌داند و به صورت ذاتی آن را درک می کند، پس در این جا ما نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری را بیشتر برای گروه دوم یا کسانی که چندان رابطه خوبی با شیمی ندارند بیان می‌کنیم.

شیمی درسی ترکیبی از مفاهیم و فرمول ها و مسئله ها محسوب می شود. شیمی درسی است که می توان در آن فیزیک و ریاضی هم پیدا کرد. همین موضوع باعث شده است که عملا شیمی تبدیل به درس سختی میان غالب دانش آموزان تبدیل شود. از طرف دیگر این درس مفاهیم جدید و تازه ای دارد و همین موضوع می تواند خود دلیل مهمی برای سخت بودن درس شیمی محسوب شود.

اما نقطه قوتی که در مورد شیمی وجود دارد این است این درس به نسبت ریاضی، فیزیک و زیست پیوستگی بهتری دارد و همین عامل باعث شده است که این درس برای عده ای قابل فهم و درک باشد. با این توضیح بهتر است سراغ نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری برویم و در انتها نیز سعی می کنیم یک روش جذاب برای تست زنی شیمی به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

                 https://parsamoozan.com/userfiles/14cfe7d6.jpeg


 

 

شیمی درس طبیعت!

شیمی یکی از دروسی محسوب می شود که اشکالات زیادی به آن وارد است  و بسیاری از متخصصان معتقدند که حتی در برخی موارد تاریخی در این درس اطلاعات اشتباهی عنوان شده است. ممکن است شما به این موضوع در برخی از کتاب های کمک درسی نیز برخورد کرده باشید.
 

اما دقت داشته باشید، آن چیزی که قرار است در کنکور از آن سوال طراحی شود، کتاب درسی است. پس به این صحبت ها توجهی نداشته باشید و نگذارید که ذهن شما را به خود مشغول کند.

از طرف دیگر با توجه به این که درس شیمی نسبت به دروس فیزیک و ریاضی از پیوستگی خوبی برخوردار است عملا می توان گفت که می توان انتظار یک نوع نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری داشت.

مهم ترین نکته ای که در نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری باید به آن توجه داشته باشید این است که این درس عملا قرار است اتفاقات طبیعی در بعد شیمیایی را مورد بررسی قرار دهد. مهمترین چالشی که در این درس وجود دارد نام ها و اسامی عجیب و غریب و زیاد است. بنابراین بخش بزرگی از نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری را باید به به یاد سپردن این نام ها و کاربردهای آن صرف کرد. این موضوع را در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

https://parsamoozan.com/userfiles/2463a701.png


 

 

نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری چگونه است؟


 

همانطور که گفتیم درس شیمی پر از نام ها و عناصر مختلف که هر کدام نام های عجیب و غریب و گاهی طولانی و سخت دارند. این نام ها تبدیل به یکی از معضلات اصلی در خواندن درس شیمی شده است.

پیشنهاد ما در نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری این است که شما باید یاد بگیرید با زبان شیمی با این درس برخورد کنید. این مفاهیم و نام ها زمانی در خاطر شما می ماند که بر اساس آن ها درس شیمی را یاد گرفته باشید و به عنوان یک مفهوم اساسی در ذهن شما شکل گرفته باشد.

در واقع بسیاری از دانش آموزان اقدام به حفظ این نام ها و یا فرمول ها و ترکیب های مختلف می کنند در حالی که باید در خاطر داشته باشید که فشار کنکور به اندازه ای است که می تواند قدرت حافظه شما را مختل کند و به نوعی موجب از بین رفتن اطلاعات یا تغییر آن ها شود. برای جلوگیری از این اتفاق شما باید سعی کنید کمتر بر قدرت حافظه خود تکیه کنید. به خصوص این که درس های عمومی که عمدتا بر پایه حفظیات قرار گرفته اند بیشترین توان از حافظه را می گیرند و دیگر شما نمی توانید انتظار داشته باشید که تمامی اطلاعات در یک لحظه به خاطر شما بیاید.

از این رو سعی کنید بر اساس اطلاعاتی که در شیمی می خوانید از این کلمات و لغات و فرمول ها به عنوان زبان اصلی شیمی استفاده کنید. این کار باعث می شود که عملا مفاهیم شیمی به خوبی به خورد ذهن شما برود. یکی از راه هایی که عاشقان شیمی در این مسیر استفاده کرده و می کنند نیز همین است.

https://parsamoozan.com/userfiles/6a56738c.jpeg


 

تست زنی شیمی در کنکور


 

همانطور که در ابتدا وعده داده بودیم نوبت این است که یک روش تست زنی نسبتا کارآمد و جذاب برای شما معرفی کنیم. در این روش شما باید دو ردیف اول و 5 ردیف انتهایی جدول مندلیف را حفظ باشید. این کار شاید به طور کلی یک روز زمان از شما بگیرد. حال تنها کافی است عدد اولین خانه ردیف اول و اولین خانه ردیف 7 ام را به یاد

بسپارید.

بعد از این توانستید این ردیف ها و این اعداد را به خاطر بسپارید سر جلسه آزمون های آزمایشی و کنکور در بخش شیمی این جدول را به سرعت در گوشه ای بنویسید و اعداد خانه اول ردیف اول و خانه اول ردیف 7 جایگذاری کنید. بسیاری از سوالات کنکور شیمی وابسته به همین جدول و اعداد درون آن است. برخی از سوالات شیمی از شما

می خواهد که بر اساس یک سری فرمول ها عدد اتمی یا عدد جرمی عناصر خواسته شده را مشخص کنید. در حالی که شما بر اساس همین جدول و اعداد گفته شده می توانید به سادگی با چند شمارش عدد اتمی یا جرم عددی عنصر مورد نظر را به دست بیاورید. این کار باعث می شود که بار قابل توجهی از سوالات شیمی و فرمول های مربوط به آن از دور رقابت خارج شوند.

یادتان باشد مهمترین راه برای کشف بهترین نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور سراسری تست زدن بسیار است. این موضوع نه تنها در درس شیمی بلکه در تمامی دروس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. باور کنید. 

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد