افزایش ساعت مطالعه و تکنیک های آن

افزایش ساعت مطالعه و تکنیک های آن

شما در طول دو ساعت مطالعه باید برای خود قانون تصویب کنید. قانونی که به شما می گوید حق انجام کارهای حاشیه ای را ندارید. شما حق صحبت با دوستان خود را ندارید و همینطور نمی توانید در طول این یک و نیم ساعت حتی یک بار هم به پیج اینستاگرام خود سر بزنید.


 

خیلی از افراد گله دارند که نمی توانند ساعت مطالعه خود را بالا ببرند! هر برنامه ای که تنظیم می کنند با شکست روبرو می شود و در این زمینه بسیار نگران هستند. حقیقت اینکه افزایش ساعت مطالعه تکنیک های مخصوص به خود دارد.


 

https://parsamoozan.com/userfiles/318ef404.png


 

بی رحمانه دقیق باشید!


 

به هر حال شما برای افزایش ساعت مطالعه باید در ابتدا به دقت بدانید که چقدر مطالعه می کنید. یعنی عدد فعلی باید مشخص باشد تا عدد بعدی تعیین شود. برخی می گویند ما در طول ایام مدرسه 6 ساعت برای درس خواندن در نظر می گیریم و بعد مشخص می شود که تنها 3 ساعت مفید داشته اند، بنابراین منظور ما از بی رحمانه دقیق بودن همین است! شما باید همه زمان هایی که حواستان جای دیگری است، مشغول چک کردن پیج اینستاگرام خود هستید و یا با تلفن صحبت می کنید را کنار بگذارید و آنچه که باقی ماند را در نظر بگیرید.


 

 https://parsamoozan.com/userfiles/93d9e406.png


 

 

 

شناسایی زمان طلایی


 

هر شخصی در زندگی خود یک زمان طلایی دارد. در واقع زمانی که شخص در اوج انرژی به سر می برد. گاه می خواهد اول صبح باشد و گاه آخر شب! پیشنهاد ما این است که زمان طلایی خود را به صورتی تنظیم کنید که کسی با شما کاری ندارد، تلفنتان زنگ نمی خورد ، کلاس ندارید و نباید در جلسه ای شرکت کنید. این زمان برای شما با اوج انرژی همراه می شود به طوری که یادگیری به بهترین نحو دنبال می شود. دقت کنید که اگر صبح زود را انتخاب می کنید باید حتماً حتماً خوابتان تکمیل باشد وگرنه بیدار شدن شما با دو ساعت اول فقط با چرت همراه است و کیفیتی نخواهد داشت.

با خودتان قرار بگذارید که در زمان طلایی مطالعه خود به هیچ وجه سراغ گوشی نروید! باور کنید از هیچ خبری جا نمی مانید، برای شنیدن اخبار دردناک عجله نداشته باشید.

 

 

 

افزایش ساعت مطالعه با استفاده از زمان های مرده


 

برای افزایش ساعت مطالعه می توانید زمان های مرده را به عنوان میانبر انتخاب کنید. زمانی که در رفت و آمد هستید و یا در صف ایستاده اید. زمان های بیکاری در کلاس درس و ... همگی فرصت مناسبی برای افزایش ساعت مطالعه هستند. دقت داشته باشید که در دنیای امروز رسیدن به زمان مناسب مطالعه کار دشواری است. مثلاً در زمان مرده شروع به مرور لغات عربی و یا واژگان انگلیسی کنید و اگر فایل صوتی دارید گوش کنید.

 

 

زمان های خاکستری را دور بریزید!


 

بگذارید خیالتان را راحت کنیم، زمان های خاکستری هیچ فایده ای ندارند! پس سعی کنید انها را شناسایی کنید و دور بریزید. به طور کلی در پروسه مطالعه سه نوع زمان وجود دارد! زمان سیاه، زمان سفید و زمان خاکستری!

زمان سیاه که تکلیف مشخصی دارد یعنی زمانی که شما مشغول کار و فعالیت هستید همینطور زمان سفید نیز مربوط به دوره ای است که استراحت می کنید و در آرامش به سر می برید.

زمان خاکستری مشهور به زمان آواره است. یعنی نه کار خاصی می کنید و نه استراحت! بگذارید برای شما یک مثال بسیار روتین بزنیم. اگر از آن دسته افراد هستید که فقط کتاب جلوی شما باز است اما عملاً مطالعه شما معنایی ندارد یعنی خود را درگیر ساعت خاکستری کرده اید. افزایش ساعت مطالعه با زمان خاکستری رابطه عکس دارد.

 

آیا می توان از ساعت مطالعه را با زمان خاکستری افزایش داد؟


 

بله به شرطی که قانونمند باشید. البته چندان کار دشواری نیست! بگذارید برای شما به این صورت توضیح دهیم. شما در طول یک و نیم ساعت مطالعه باید برای خودتان قانون تصویب کنید. قانونی که به شما می گوید حق انجام کارهای حاشیه ای را ندارید. شما حق صحبت با دوستان خود را ندارید و همینطور نمی توانید در طول این یک و نیم ساعت حتی یک بار هم به پیج اینستاگرام خود سر بزنید.

 

https://parsamoozan.com/userfiles/d6bade5c.png


 

افراط و تفریط ممنوع !


 

امروز دو ساعت درس می خوانم و فردا 15 ساعت بی معنی است! نه آن دو ساعت به درد می خورد و نه 15 ساعت! اگر کمال گرا هستید باید برنامه ریزی داشته باشید. سعی کنید مطالعات خود را منسجم پیش ببرید. مثلاً برنامه روتین روزی 7 ساعت در هفته را داشته باشید و نیم ساعت پرت برای خود در نظر بگیرید.

معمولاً کمال گرایی دردسرساز است. بگذارید یک مثال برای شما بزنیم، فرض کنید فردی برنامه ریزی می کند که از 7 صبح الی 12 شب به مدت 13 ساعت درس بخواند اما به هر دلیلی خواب می ماند و وقتی بیدار می شود محاسبه می کند که دیگر نمی تواند 13 ساعت درس بخواند و به کل آن روز از مطالعه صرف نظر می کند بنابراین افراد نباید خودشان را در مسیر تحصیلی بمباران کنند. یک موضوع مهم دیگر اینکه شما برای تحصیل باید بتوانید موقعیت و ظرفیت خودتان را محاسبه کنید.

 

 

از مسائل حاشیه ای به دور باشید!


 

درگیر ابزارهای آموزشی عجیب و غریب نباشید! قرار نیست صدها آزمون دهید و یا مشاوره های عجیب و غریب داشته باشید. به طور کلی یک سری ابزارها جنبه حاشیه ای دارند و بهتر است که به دنبال آنها نباشید. وسواس در یادگیری دردسرساز است پس بهتر است که وسواس را کنار بگذارید و با خودتان روراست باشید.

افکار مخرب و استرس های بی مورد سبب کاهش ساعت مطالعه می شود به طوری که شخص مدام این تصور را دارد که دیر شده است و هنوز حجم زیادی از مطالب باید مطالعه شود در هر صورت باید بتوانید یادگیری را بهتر نمایید و هر آنچه که در ظرفیت شماست دنبال کنید.

 

 

دشمنان وقت را بشناسید!


 

برای افزایش ساعت مطالعه باید در ابتدا دشمنان وقت را بشناسید! بازار اینستاگرام بسیار داغ است و این موضوع بر روی ساعت مطالعه تاثیرگذار خواهد بود به طوری که شخصی قصد دارد یک لحظه اینستاگرام را بررسی کند و زمانی به خود می آید که بسیار دیر شده است.

تلویزیون نیز قاتل وقت است به طوری که اگر اهل فیلم باشید زمان زیادی از شما صرف دیدن فیلم شده و مشکل ساز می شود.

 

 

آهسته و پیوسته پیش بروید!


 

افزایش ساعت مطالعه باید تدریجی باشد! هیچی شیب ملایم مهمترین اصل برای افزایش ساعت مطالعه محسوب می شود. بگذارید برای شما مثالی بزنیم. اگر روزانه 4 ساعت مطالعه می کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که یکباره به 8 ساعت برسد.

بهتر است که روزهای اول 30 دقیقه به ساعت مطالعه خود بیفزاید و رفته رفته این رقم با بالاتر ببرید تا به نتیجه برسید.

در صورتی که برنامه شما روی 4 ساعت مطالعه است بهتر است این 4 ساعت منسجم باشد، یعنی بهتر  ساعت با 15 دقیقه استراحت بین هر یک ساعت صورت بگیرد به این ترتیب کل صبح را مطالعه کرده اید و بعد از ظهر خود را کاملاً تفریح و استراحت کنید.

 

به درس اولویت دهید!


 

به تاخیر انداختن سبب کاهش ساعت مطالعه می شود بنابراین اول درس خود را دقیقاً مطالعه کنید و به حد نصاب رسیدید سپس سعی کنید برای تفریح خود زمان بگذارید.

تنبلی را کنار بگذارید و سعی کنید همه موارد را به دقت بررسی کنید. هرچه تنبل تر باشید با تاخیر در  مطالعه همراه هستید و این موضوع سبب کاهش اعتماد به نفس شما می شود. با خودتان روراست باشید و سعی کنید مدت زمان مناسبی برای تحصیل انتخاب کنید به این ترتیب می توانید در مدت زمان مشخص به نتیجه دلخواه برسید. می توانید از دوره های آموزشی ما برای رسیدن به حد نصاب دلخواه استفاده کنید. 

 

 





آخرین مقالات

اگر هنوز سوالی داری، با ما در ارتباط باش ...

با شماره های زیر پاسخگو هستیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد